2025eko Nazioarteko Turismo Azokak (Fitur) ateak itxiko ditu igande honetan, bertaratze balantze “errekorrarekin” eta datorren urteko edizioari begira. Mexiko herrialde gonbidatua da, eta “nazioartekotzea” eta “iraunkortasuna” izango ditu bandera.
Guztira 155.000 profesional igaro dira asteazkenetik ostiralera azoka honetatik. Zifra “errekorra” da, eta asteburuan zehar, oro har, 100.000 pertsona sartu dira bertan, eta igande honetan ixtea espero da, Maria Valcarce ekitaldiaren zuzendariak adierazi duenez. Horrekin, esan daiteke helburuak “lortuta eta gaindituta” daudela, gaineratu du.
Sektoreko munduko azokarik handiena
Sektoreko azokarik handiena da, enpresa parte-hartzaileei eta bisitariei dagokienez.
Edizio honetan, 45. edizioa, Brasil herrialde gonbidatu gisa hartuta garatu dena, mundu osoko 156 herrialde bildu dira, 9.500 enpresa baino gehiago, aurreko edizioan baino 500 gehiago, eta 884 erakusketari zabaldu dira Ifema Madrid azoka-esparruko 9 pabiloitan.
Munduko hainbat herrialdetako agintariak, baita Espainiakoak eta autonomia-erkidegoetakoak ere, esparru horretan ibili dira egunotan, eskaintza beren lurraldeetan saltzeko, sektorearentzako baikortasun-giroan, erregistratutako zifrak ikusita.
Espainian bakarrik, turista gehien jasotzen dituen bigarren herrialdean, ez da baztertzen aurten herrialdea bisitatu duten nazioarteko 100 milioi turisten kopuru errekorrarekin ixtea.
Azoka munduko turismoa izaten ari denaren ispilu bihurtu da; izan ere, iaz ere gainditu zituen pandemia aurreko mailak, eta 2025 honetan berriz ere zifra errekorrak izatea espero du.
Ekitaldi horrek Madrilen sortzen ari den eragin ekonomikoa 445 milioira iritsiko dela kalkulatzen da, antolatzaileek ekitaldiaren hasieran emandako kalkuluen arabera.
Turismoaren jaia asteburu honetan
Fitur turismoaren festa handi bihurtu da, esparruak publiko orokorrarentzat ateak ireki dituenean eta hainbat musika-emanaldi, dastatze, irisgarritasunaren inguruko sentsibilizazio-jardunaldi, artisautza-tailer eta lehiaketa hartu dituenean, besteak beste, lurraldeek garatu dituzten jardueren artean.
Edizio honetan, Fiturrek bere 10 atal tematikoei eusteaz gain, berritu ere egin ditu, hala nola Fitur Cruises, ingurumen-jasangarritasuneko itsas bidaietan zentratua; Fitur LGTB+, mundu mailako turisten % 10 baino gehiago biltzen dituen segmentua; edo Fitur Techy, Adimen Artifiziala (AA), besteak beste, bidaiarien kudeaketa iraultzen ari dena.
Izan ere, AA sortzaileak egun hauetan egin diren esku-hartzeen zati handi bat bideratu du.
Teknologiak eta berrikuntzak turismo-sektorean izan duten sartzearen ispilu, Travel Technology eremua kokatu zen, turismo-erreserbak kudeatzeko joera teknologikoak bildu zituena, ehun enpresa baino gehiagorekin.
Imanol Cilla Intxaurraga artistak Ifemako plaza nagusian (Fitur dagoen lekuan) egunotan margotu duen mural “garaiezinari” dagokionez, amaitu da.
Zuzendariaren arabera, ekimen hau urriko Danarekin “gertatu dena gogoratzeko saiakera” gisa jarri zen martxan, “gertatu zena bizirik mantentzeko, oraindik lurralde horiek berreskuratzeko asko geratzen delako” eta “itxaropenari egindako kantu gisa”.