Donald Trump kripto industriarako lehen urratsak ematen ari da. Inbestidura eguneko etsipenaren ostean (ez zuen aipatu ere egin), joan den ostegunean errepublikanoak bere hitzaldiari buelta eman zion. Davoseko Munduko Ekonomia Foroan, Estatu Batuetako presidenteak hitzeman zuen herrialdea “kriptetako munduko hiriburu” bihurtuko zuela. Handik ordu gutxira, dekretu bat sinatu zuen, aktibo digitalen industriak berrikuntzaren eta garapen ekonomikoaren sustapenean betetzen duen funtsezko zeregina aitortzen duena. Merkatuak gogo handirik gabe jaso zuen albistea, nahiz eta administrazio errepublikanoak sektorearen erregulazioaren oinarriak ezarri zituen, nork gainbegiratu behar zuen eztabaidatzeko eztabaida irekita utziz: Burtsa eta Baloreen Batzordeak (SEC, ingelesezko sigletan) edo Oinarrizko Produktuen Etorkizunen Negoziazio Batzordeak (CFTC).

Gaur egun, bi erakundeek zaintzen dute merkatu hori, aktiboak baloretzat (akzio eta bonoekin batera) edo commoditiestzat (urrearen edo gariaren pare) hartzen diren. Sailkatzeko, duela ia mende bateko sententzia batean oinarritzen dira, Howeyren testa izenekoan. Froga horren arabera, inbertsio-kontratu bat existitzen da aurreztaileek hirugarren baten jardueratik eratorritako etekina lortzea espero dutenean, kapital bat inbertitu ondoren. Kasu horietan, balio gisa sailkatuko lirateke. Bereizketa hori buruhauste bat izan da azken urteotan, eta erakunde horien arteko “lurralde-eztabaidak” ez ezik, legezko borrokak ere eragin ditu igorleen eta SECen artean, hala nola Ripplerenean. 2020an, agentziak salaketa aurkeztu zuen enpresaren aurka, XRP erregistratu gabeko balio gisa saldu zuela eta, horregatik, baloreen lege federalak urratu zituela argudiatuta. Ripplek, aldiz, argudiatu zuen tokena ez dela balio bat, kriptomoneta bat baizik.

Martin Chorzempa senior fellow en el Peterson Institute for International Economics azaltzen duenez, aktibo digitalak sarritan ez dira erraz egokitzen dauden kategoria erregulatzaileetara. Bitcoinaren kasuan lehengai gisa hartzeko adostasuna dagoen bitartean, gainerako aktiboetan zalantzak daude. “AEBk oraindik ez du onartu hori kontuan hartuko duen lege berririk, eta arautzaileei zeregin konplexua utzi die”, aitortu dio CincoDías egunkariari.

Paul Atkins prokriptoa SECeko presidente izendatzeak agentziaren kriptomonetekiko jarreran aldaketa bat iragartzen duen arren, erakunde hau kontserbadorea eta murriztaileagoa izan da aktibo hauen gainbegiratzean. CFTC, aldiz, sektorearekiko malguago agertu da, eta horregatik nahiago du industriak merkatu horretan eskumen gehien dituen agentzia izatea, 3 bilioi dolarretik gorako balioa baitu. Rostin Behnam presidente ohiak dimisioa eman zuen Trumpen inbestidura egunean, eta bere agintaldian saiatu zen agentzia bitcoin erregulatzaile nagusi bihurtzen eta kripto munduaren ikuskapena zabaltzen, kriptomoneten trukeetan bezala. Baina orain arte, CFTCk kriptomoneten deribatuak izan ditu ardatz, hala nola gerokoak eta aukerak. Behnamen planak porrot egin bazuen ere, administrazio errepublikarrarekin zerbait alda zitekeen.

CFTC agentzia txikiagoa da SECekin alderatuta, eta sektoreak uste du ez dela hain indartsua, baina potentzialki arinagoa dela sektorearen aldaketetara egokitzeko. Bere agindupean merkatu kriptoaren ikuskapena sartzeak bere eskumenak eta eragina areagotu ditzake, gutxienez baloretzat hartzen ez diren aktiboetan. Hala ere, hori egiteko oztopo bat baliabideak dira. Bloombergen arabera, agentziaren aurrekontua, urtetan izoztuta egon dena, SECena baino zazpi aldiz txikiagoa da, eta langileak ere nabarmen txikiagoak dira. Eta administrazio errepublikarrak administrazioaren kostu publikoak murrizteko duen konpromisoa ezezaguna da bere etorkizunerako.

Chorzemparentzat, industria desberdinegia da erregulatzaile bakar batentzat. “Bitcoinera egokitzen dena oso desberdina da kriptomoneten poltsan kotizatutako funts baterako eta erakunde deszentralizatuetarako erregulazioaren aldean. Bankuek, adibidez, FDIC (Gordailu Aseguruen Korporazio Federala), OCC (Monetaren Kontrarloaren Bulegoa), Erreserba Federala, CFPB (Kontsumitzailearen Finantza Babeserako Bulegoa) eta tokiko erregulatzaileak dituzte, hainbat alderdi maneiatuz “, zehaztu du.

AEBetan ez bezala, Europan adostasuna dago kriptomonetak inbertsiorako aktibotzat hartzeko (balio baten antzekoa), eta, horregatik, herrialde gehienetan KESen baliokide diren erakundeen eskumenpean daude, hala nola Espainiako CNMV eta Europako ESMA erakundeen eskumenpean. Gloria Hernández Aler fundatzailekideak eta Reg360 amaierako bazkideak adierazi duenez, egokiena AEBetako araudia MiCAren antzekoa izatea litzateke, nazioartean estandar bat sortu baitu: “Gauza bat da balioen antzekotzat jotzea, beste bat balore negoziagarrien parekotzat hartzea. Hori gertatuko balitz, eragin handia izango luke, ez litzatekeelako MiCA lizentziarik beharko jarduteko, inbertsio-zerbitzuetako enpresa bat baizik “, zehaztu du.

Jason Somensatto Chainalysis Ipar Amerikako politika publikoen buruak adierazi duenez, bi agentziek industriaren erregulazioan parte hartu beharko dute. “Administrazioa, agentziak eta Kongresua ikuspegi proaktiboa hartzen ari dira autoritatea nola banatu zehazteko, baina arau-esparru on batek agentzia bakoitzak eginkizun bat bete behar duela aitortuko du”, aitortu du. Adituaren ustez, litekeena da Oinarrizko Produktuen Gerokoen Merkataritza Batzordeak (CFTC) esparru horretan agintaritza arautzailea zabaltzea.

Hala ere, oraingoz Trumpek ez du argibiderik eman. Osteguneko betearazpen-aginduarekin lantalde bat sortu du, dauden erregulazioak identifikatzeko eta, desegokitzat joz gero, kentzeko. David Sacks Etxe Zuriko kriptomoneten eta IAren tsarra buru duen taldeak Scott Bessent Altxorraren Idazkari izendatu berria, Paul Atkins SECeko presidentea eta CFTCko presidentea ere hartzen ditu. Orain arte Trumpek bitarteko presidente bakarra izendatu du, Caroline Pham, eta datozen asteetan agentziaren presidente berria aukeratzea espero da, Behnamek dimisioa eman ostean. Pham, agentzien komisionatua, mundu kriptoaren argitasun arautzailearen defendatzaile sutsua da. Aginduaren arabera, lantalde horrek sektorearen erregulazio integral berri bat proposatu beharko du sei hilabeteko epean.