Talgoren akziodunak eskuratzeko negoziazioa xake-hasierako kutsua hartzen ari da. Inplikatutako alderdi guztiek (ez dira gai) otsail erdialdeko epea erabiltzen dute azken ebazpena ezagutu beharko litzatekeen muga gisa: Trilantic inbertsio-funtsak Sidenorren eskaintza Talgoren % 29,9ren truke onartzen duen edo mahai gainean dauden beste aukerek aurrera egiten duten. Alternatiba horiek Pesa talde poloniarraren Talgoren % 100aren gaineko EEP batetik igarotzen dira (Espainiako estatuko inbertitzaileen balizko sarrerarekin) eta, aukera gutxiagorekin, tren-fabrikatzailea Jupiter Waigon indiarraren kontrolpean egotea.
Nolanahi ere, Sidenorretik gertu dauden iturriek adierazi dutenez, José Antonio Jainaga buru duen euskal industria-taldeak oraindik ez dio Trilantic-en erantzunik eman Talgok egindako proposamenari, eta, aldi berean, uzkur agertu da Poloniako enpresarekin batera egindako operazio batean parte hartzeko, alde horretatik zenbait keinu egin baitira norabide horretan, Talgok Estatuan duen errotzea sendotzeko promesarekin. Eusko Jaurlaritzak eta Espainiako Gobernuak Sidenorren proposamena babesten dutela berretsi dute, baina Moncloan ez diote Poloniari atea erabat itxi nahi. Izan ere, Poloniaren ahotsa, Ekialdeko herrialdeena bezala, gero eta garrantzitsuagoa da Europar Batasunaren barruan.
Izan ere, Jose Manuel Albares Atzerri ministroak aste honetan adierazi zuenez, Gobernuak “kontu handiz” aztertuko du PFR funts poloniarrak, Pesa trenen fabrikatzailearen jabeak, Talcon inbertitzeko egin dezakeen eskaintza. Horrela, badirudi baztertu egiten dela PFRren eskaintzaren (SEPIk Espainian garatzen dituen antzeko funtzioak dituen erakundea) eta Hungariatik datorren eskaintzaren arteko antzekotasun oro, Gobernuak udan irmo baztertu baitu eskaintza hori. Ganz-MaVag partzuergoaren proposamena, Talgoren erosketa osoa suposatzen zuena, segurtasun arrazoiengatik baztertua izan zen Viktor Orbanen gobernuarekiko loturengatik, Vladimir Putin presidente errusiarraren aliatu handia Europan.
Pesa trenen fabrikatzaileak, Poloniako Estatuak PFRren bidez kontrolatzen duenak, Société Générale banku frantziarra kontratatu du jada Talgoren gaineko akzioen EEP bat abiarazteko. Egia esan, bi enpresek lankidetza-ildo bati eutsi diote; izan ere, joan den irailean elkar ulertzeko memorandum bat sinatu zuten “Poloniako abiadura handiko eta oso handiko trenbide-sare berriaren garapenean laguntzeko aukerak aztertzen hasteko”, Talgok nabarmendu zuenez. Talgoren ibilbidea oso balioetsia da Europan, historialagatik eta Alemaniarekin egindako kontratuengatik. Izan ere, Deustche Bahnen 1.400 milioi euroko eskaerak ditu.
Talgoren eta Pesaren arteko akordioaren helburu zehatzak hiru dira: Poloniarako abiadura oso handiko material ibiltaria erosteko lizitazio-prozesua, aurten hasiko dena; abiadura handiko etorkizuneko beste proiektu batzuk, oraindik definitzeke; eta, azkenik, eta termino zabalagoetan, “aukera gehigarri berriak” lortzeko lankidetza.
Eusko Jaurlaritzatik, azken adierazpen publikoa Mikel Jauregi Industria sailburuak egin zuen, eta adierazi zuen Lakuak “ilusioari eta baikortasunari” eusten diola Sidenor Talgora sartzeko aukerari dagokionez, Rivabellosan (Araba) Talgoren ekoizpena sendotzeko Jaurlaritzak defendatzen duen aukerari dagokionez. Era berean, Imanol Pradales lehendakaria Talgoko presidente Carlos de Palacio Oriolekin bildu zen aste honetan. Lehendakaritzako iturriek nabarmendu zutenez, hitzordu hori Euskadirentzat “interesgarria” den enpresa bateko presidentearekin biltzea zen.