EAEko esportazioak % 5,1 jaitsi ziren iaz, eta jaitsiera larria izan zen, gainera, lehen jaitsiera 2020tik, pandemia lehertu zenetik. Urte hartan salbuespenezko egoera batzuk gertatu ziren (erabateko geldialdia eta konfinamendua); iaz, berriz, beste fenomeno batzuk gertatu ziren, iragankorrak ziruditenak, baina, zoritxarrez, kroniko itxura hartzen ari direnak. Europako industriako paralisia eta energia, hornigaiak eta lehengaiak bezalako kontzeptuen inflazioa dira. Arazo horiek nabarmenak izan ziren urtearen bigarren erdian. Izan ere, joan den abenduko urte arteko jaitsiera (% 5,7) ia erabat jaitsi zen 2024. urte osoan; beraz, hilabete horretako joerak ondo laburbiltzen du ekitaldi orokor osoa.
Guztira, euskal enpresek 30.967 milioi euro saldu zituzten kanpora, hau da, 1.678 milioi gutxiago. Hori bai, merkataritza-balantzak Euskadiren aldeko saldo positiboa eskaintzen jarraitzen du. Inportazioak 27.039 milioikoak izan ziren, 2023an baino % 0,9 gehiago, baina esportazioak baino txikiagoak guztira; horri esker, 3.927 milioiko saldo positiboa lortu zen.
Alemaniak, euskal industriaren ohiko bezero handiak, ez du bere ekonomiaren egoera bideratzen, automobil-lantegiak noraezean eta beherantz jarrita. Horrek eragina du Euskadiko enpresentzako eskaeretan. Horrela, Araban, Mercedes Benzen jarduera produktiboaren geldialdien ondorioz, esportazioak % 10,4 jaitsi ziren, hau da, jaitsierarik handiena lurraldeen arabera. Bizkaian, atzerakadarik handiena petrolio-olio finduena izan zen. Petronorren findegiko salmenten jaitsiera horrek eragin negatiboa izan zuen lurraldeko esportazioetan, % 4,3 jaitsi baitziren. Gipuzkoako ekonomiaren sektore-barietate handienari esker, lurraldeak atzerapen leunagoa izan zuen, % 0,9koa, hain zuzen ere. Oro har, produktu ez-energetikoen esportazioak % 5,4 jaitsi ziren, eta produktu energetikoenak, berriz, % 1,4. Ildo horretan, petrolioaren deribatu finduen salmentek behera egiten duten bitartean, petrolioaren beraren olio gordinen salmentek gora egiten dute indar handiz (+ % 186). Horri esker, herrialdeek nahiago dute tratatu gabeko produktua inportatu, eta hori merkeagoa da.
Alemaniak destino esportatzaile handi gisa duen lidergo-posizioaren ordez, Frantzia dago, egoera hobean dagoen herrialdea, baina une txarrean ere ez dagoena, automobilgintza-sektorean antzeko arazoak dituena eta ekonomiaren hainbat egiturazko erreforma egiteke dituena. Horrela, ondoko herrialdera egindako esportazioak guztizkoaren % 15,7 izan ziren. Frantziarako esportazioak 4.855 milioi eurora iritsi ziren 2024an, eta batez ere automobilaren sektorearekin lotutako muga-zergen partidetan kontzentratzen dira (guztizkoaren % 22,8, eta 2023an % 24,1). Hala ere, produktu energetikoen partidak igo ziren gehien Frantziarako transferentzietan. Atzetik daude Alemania (% 14,5), Erresuma Batua (% 7), AEB (% 6,4) eta Italia (% 5,8), bost herrialdeen artean esportazioen % 49,4 bilduz, 15.289,5 milioi euro guztira. Horrela, EBk salmenten hartzaile nagusia izaten jarraitu zuen.