BBVAk Sabadelli buruz egindako EEPak merkatuan gehiegizko kontzentrazioa ekar dezakeela uste du Carlos CuerpoEkonomia, Merkataritza eta Enpresa ministroa, Carlos Cuerpo.

Carlos Cuerpo Ekonomia, Merkataritza eta Enpresa ministroak uste du BBVAk Sabadellen gainean planteatutako akzioak erosteko eskaintza publikoak gehiegizko kontzentrazioa ekar dezakeela merkatuan, bereziki Kataluniarentzat eta Valentziako Erkidegoarentzat.

Ekonomia ministroak Bartzelonan egiten ari den Mobile World Congress (MWC) bileran parte hartu du, baina “gertaerei aurrea ez hartzeko” eta Merkatuen eta Lehiaren Batzorde Nazionalaren (CNMC) ondorioen eta analisiaren zain egoteko eskatu du, bigarren faseko eragiketaren azterketa amaitzear dagoela.

Gobernuak EEPn duen jarrerari buruz galdetu diotenean, Gobernuak operazioari buruzko “kezka” azaldu zuela esan du, eta horrek merkatuan kontzentrazio handiegia ekar lezakeela gaineratu du, bereziki Kataluniarentzat eta Valentziako Erkidegoarentzat.

Balore Merkatuaren Batzorde Nazionalak (EEPren liburuxka onartu behar du) Gobernuaren erabakia ezagutu arte itxarotearen alde agertu da, MLBNren azterketa Ekonomia Ministerioari eta Ministroen Kontseiluari helarazten bazaio.

2024ko azaroan iragarri zuen MLBNk BBVAren EEParen analisia 2. fasean sartzen zela, eta horrek planteatutako eragiketa zehatzago aztertzea esan nahi du. Une hartan, Lehiak hiru arrisku posiblez ohartarazi zuen, eta informazio gehiago behar zuela arrisku horiek baztertu ahal izateko: enpresa txiki eta ertainei merkataritza-baldintzak okertzeko aukera, enpresa txiki eta ertainei kreditua murrizteko balizko arriskua eta eskuratze-merkatuko baldintzek okerrera egiteko aukera (STak edo datafonoak).

Horrek aukera ematen zuen operazioan interesa zuten alderdiek alegazioak aurkezteko, eta, horren ondorioz, enpresa-elkarteak, sindikatuak edo merkataritza-ganberak bertaratzen saiatu ziren, 79 guztira.

Azkenik, Merkatuen eta Lehiaren Batzorde Nazionalak (MLBN) baztertu egin zituen pertsonazio horiek guztiak, Sabadellekoa izan ezik, bai eta gehien kaltetutako eskualdeetako lehia-agintaritzen bi txostenak ere: Katalunia eta Valentziako Erkidegoa, ez baitira lotesleak.

Hurrengo urratsa MLBNren Lehiaren Zuzendaritzak egitateak zehazteko agiria (PCH) bidaltzea izan da. Bertan, eragiketak planteatzen dituen lehia-arazo nagusiak jasotzen dira, hau da, ez da MLBNren jarduera-proposamen bat, ezta zuzendaritzaren erabaki bat ere.

Dokumentu hori urtarrilaren 31n bidali zitzaien interesdunei (BBVA eta Sabadell), eta horrek gutxienez 10 eguneko eta gehienez 15 eguneko epea ireki zuen Sabadellek alegazioak aurkezteko.

Bigarren fase honetan, MLBNk BBVAk identifikatutako arriskuak murrizteko edo deuseztatzeko proposatu dituen konpromisoei buruzko merkatuaren beste testeo bat egiten du, eragiketaren eraginpeko erakundeen iritzia kontuan hartuta, hala nola beste banku edo enpresa-erakunde batzuena.

EEPren egutegia
Eragiketa 2. fasera igotzeak, praktikan, BBVAk erabiltzen zuen EEParen egutegia zabaltzea ekarri du. Fase horrek hiru hilabete ere iraun dezake, baina epe horretan ez dira zenbatzen Konpetentziak informazio gehiago eskatzeko aplika ditzakeen eteteak.

Azterketa sakon hori amaitu ondoren, Eskumenak eragiketa baldintzarik gabe onartu ahal izango du, edo baldintza horiekin debekatu. Azken bi kasuen kasuan, eragiketa Ekonomia Ministerioari helaraziko litzaioke, eta horrek, era berean, Ministroen Kontseilura eraman ahal izango luke eta lehiaz bestelako irizpideei buruzko iritzia emango luke, hala nola defentsa eta segurtasun nazionalari edo erregulazio sektorialaren helburuak behar bezala mantenduko direla bermatzeari buruzkoa.

Urtarrilaren amaieran BBVAren emaitzak aurkezteko emandako prentsaurrekoan, Carlos Torres presidenteak adierazi zuen MLBNren erabakia “datozen asteetan” espero zuela. Izan ere, Bank of America edo Federated Hermes bezalako analistek Aste Santua baino lehen ezagutuko zela adierazi dute.