Nafarroako Volkswagenek 77,6 milioi euro irabazi zituen 2024an, aurreko ekitaldian baino % 9,2 gutxiago. Beherakada hori gorabehera, iazkoa Landabengo fabrikaren historiako laugarren emaitzarik onena da, soilik 2022an 87,4 milioiko mozkina, 2023an 85,5 milioikoa eta 2019an 78 milioikoa izan ondoren. Michael Hobusch Nafarroako VWeko presidenteak eskerrak eman dizkie langile guztiei “enpresaren helburuekin duten konpromiso iraunkorragatik”.
Guztizko diru-sarrerak 4.018,2 milioi eurokoak izan ziren, % 95 autoen salmentatik eta gainerako % 5 karrozerien, osagaien eta ordezkoen salmentatik. Fakturazio hori aurreko ekitaldian baino % 2 handiagoa da.
Holger Schulz Nafarroako VWeko finantza zuzendariak “ontzat” jo du emaitza.
“Negozio osagarrien marjina murrizteak, fabrikaren eraldaketa-jardueren inpaktuarekin batera, erronka bikoitza ekarri du, eta guztion inplikazioari esker, oso nota onarekin gainditzea lortu dugu. Nazioarteko testuinguru konplexu batean lortutako mozkin maila handiari esker, berme osoz aurre egin diezaiokegu fabrikaren elektrifikazio-prozesuak eskatzen digun finantza-ahalegin handiari”, aztertu du.
235,4 milioiko inbertsioa
Inbertsioak 235,4 milioi eurokoak izan ziren 2024an. Kopuru horretatik, etorkizuneko bi modelo elektrikoekin lotutako lanak, Škoda bat eta Volkswagen bat, 2026an kaleratuko direnak, 187 milioi izan ziren. Fabrikan egindako gainerako inbertsioak 48,4 milioi eurokoak izan ziren; horien artean, prentsa berriko 16,3 milioi euro eta pintura-tailerreko berrikuntzako 8,3 milioi euro nabarmentzen dira.
Hobuschek “Nafarroako Volkswagenen elektrifikazio plana denboran eta forman gauzatu izana” azpimarratu du, eta “alde sozialarekin elkarrizketa iraunkorra” nabarmendu du, Nafarroako Volkswagen “kalitatearen eta produktibitatearen erreferente” bihurtzen jarraitzeko.
Laugarren fabrika, ekoizpen-bolumenaren arabera
Ibilgailuen urteko produkzioa % 0,5 hazi zen: 274.688 unitate, eta 273.273 unitate 2023an. Modeloen arabera, 143.394 auto fabrikatu ziren: T-Cross, 99.507 Taigo eta 31.787 Polo. Motorizazioari dagokionez, ibilgailuen % 56k 1.0 litroko eta 85 KW 1eko propultsorea muntatu zuten, % 26k 70kw-ko 1.0, % 10ek 110 KW-ko 1,5ek eta % 8k beste motorizazio batzuk.
Bezeroen % 63k DSG aldaketa automatikoa aukeratu zuten, eta aurreko urtean % 57k. Iazko ekoizpenak munduko laugarren fabrika gisa finkatu zuen Volkswagen Nafarroa, Volkswagen markako hamazazpi fabrikazio-bolumenagatik, Wolfsburg (Alemania), Puebla (Mexiko) eta Bratislavaren (Eslovakia) atzetik. Zehazki, Landabengo lantegiak mundu osoko Volkswagen markako fabriketan mihiztatutako autoen % 9 ekoitzi zituen iaz, eta Espainiako autoen ekoizpen osoaren % 14.
Konparazioa Partzuergoaren marka guztietako ibilgailuen ekoizpen-fabrika guztietara zabalduz gero, Txina barne, 50etik hamaikagarren postuan egongo litzateke, bolumen osoaren % 3rekin.