Merkatuen eta Lehiaren Batzorde Nazionalak Sabadelli buruzko EEPa erraztearen alde egin duArgazkian, Josep Oliu, Banco Sabadelleko presidentea.

Espainiako Gobernuak eta Sabadell bankuko akziodunek oztopo hauek dituzte BBVAk Kataluniako entitateari egin nahi dion ekarpenean; izan ere, prozesuaren berri duten iturrien arabera, Merkatuen eta Lehiaren Batzorde Nazionalak (CNMC) konponbide txikiak (konpromisoak edo baldintzak) ezarri nahi ditu prozesuaren bigarren fasearen azterketan. Zehazki, Merkatuen eta Lehiaren Batzorde Nazionalak BBVArekin bankuak 1. fasean proposatu zituenen antzeko neurriak hitzartzearen alde egingo du, eta horrek desinbertsioak baztertzea eta operaziorako bidea erraztea ekarriko luke, Sabadellek aurkeztutako alegazioak alde batera utzita. Alegazio horietan egiturazko neurriak eskatzen ziren eta Merkatuen eta Lehiaren Batzorde Nazionalak erabilitako metodologia baztertzen zen.

Sabadelleko talde juridikoak, aldiz, Europako Batzordeak bat-egiteak aztertzeko erabili zuen sistema erabiltzea iradokitzen zuen, TSBren (Sabadellen filiala) eta Lloydsen arteko operaziorako erabili zena. Hala ere, Merkatuen eta Lehiaren Batzorde Nazionalak ia hartua zuen bere erabakia, merkatu-testa deiturikoa egin aurretik ere, operazioak ukitutako potentzial guztiei ahotsa emateko izapidea, iturri berberek deitoratu dutenez. 1. fasean, Konpetentziak test bat egin zuen banku tradizionaleko operadoreen, banku digitaleko operadoreen (neobankoak eta fintechak), kontsumitzaileen elkarteen eta enpresa-elkarteen artean.

Azaroan argitaratutako ohar laburrean, eragiketa 2. fasera igotzen zuela iragarri zuenean, Merkatuen eta Lehiaren Batzorde Nazionalak azaldu zuen ekitaldi bat egin zuela merkatuak enpresa txiki eta ertainei kreditua murrizteko arriskuari buruz duen iritzia jakiteko, eta adierazi zuen ez zela erabakigarria izan; izan ere, zenbait banku-eragilek uste zuten kontzentrazioaren ondoren enpresa txiki eta ertainen dibertsifikazio-beharrak beste operadore batzuek ase ahal izango zituztela, eta elkarteek, berriz, arrisku hori identifikatu zuten.

2. fase honetan, Merkatuen eta Lehiaren Batzorde Nazionalak baztertu egin du 79 erakunde bertaratzea, enpresa-elkarteak, sindikatuak edo merkataritza-ganberak barne. Jarrera horren aurrean, joan den astean, Foment del Treball Kataluniako patronalak errekurtsoa aurkeztu zuen Auzitegi Nazionalean, eta tramitera onartu dute. Bertan, kautelazko neurriak jasotzen dira, hala nola prozesua geldiaraztea, baina oraindik ez dute azken puntu hori ebatzi. Merkatuen eta Lehiaren Batzorde Nazionaleko iturriek adierazi zutenez, prozesuak aurrera jarraitzen du oraingoz, baina Justiziak hartzen duen erabakia errespetatuko du.

Cepyme ere kexu agertu da egoera horrekin, eta bat egin du Kataluniako patronalarekin eta Galiziako Enpresaburuen Konfederazioarekin, EEPan “interesa duten alderdi guztiak” kontuan har daitezela eskatzeko, batez ere enpresaburu txiki eta ertainak, enpresaburuen elkarteek ordezkatuta. Kontzentrazio-eragiketa bat aztertzeko prozesua ezarrita dagoen bezala, 2. fasea amaitzean hurrengo urratsa Ekonomia Ministerioari helaraztea da, baldin eta konpromisoak (enpresaren aldetik), baldintzak (Merkatuen eta Lehiaren Batzorde Nazionalak berak jartzen dituenak) edo debekatzen badu.

Epeak
Merkatuen eta Lehiaren Batzorde Nazionalak, ziurrenik, erremedioekin onartuko du eragiketa, eta horrek esan nahiko du Ekonomiak berrikusi egin beharko duela eta erabaki beharko duela Ministroen Kontseilura bidali ala ez. Horretarako, Carlos Cuerpo Ekonomia Sailaren titularrak 15 eguneko epea du, Merkatuen eta Lehiaren Batzorde Nazionalaren ebazpena jasotzen duenetik kontatzen hasita. Azkenean Ministroen Kontseilura iristen bada, bere erabakia emateko gehieneko epea hilabetekoa izango da, Ekonomiak erabakia helarazteko jakinarazpena egiten duenetik zenbatzen hasita. Lehiaren Defentsari buruzko Legearen 10. artikuluaren arabera, Ministroen Kontseiluak kontzentrazioak baloratu ahal izango ditu, lehiaren defentsaz bestelako interes orokorreko irizpideen arabera.

Bereziki, halakotzat hartzen dira defentsa eta segurtasun nazionalari, segurtasun edo osasun publikoaren babesari, lurralde nazionalaren barruan ondasunen eta zerbitzuen zirkulazio askeari, ingurumenaren babesari, ikerketa eta garapen teknologikoaren sustapenari eta erregulazio sektorialaren helburuen mantentze egokiaren bermeari dagozkionak.