Interneten egotea eta aro digital berrira egokitzea ezinbestekoa da globalizazioan, eta hori berezkoa da turismoaren sektorearentzat. Kimaiwi Digital Innovations startup arabarrak horixe eskaintzen du: turismo-industriarako irtenbide teknologiko berritzaileak.
Bederatzi hilabete eskasean, mundu osoko bezero handien hazkunde eta babes handia lortu du, eta, horretarako, Patxi Mendibe CEOak ezinbestekotzat jotzen du sektoreko erakusleiho handietan egon izana.
Nola sortu zen enpresa?
Kimaiwi Gasteizen jaio zen 2024ko ekainean. Hala eta guztiz ere, ikerketan eta garapenean inbertitutako bi urteko lana hartu zuen, blockchain eta adimen artifizialean oinarritutako soluzioak sortzeko. Horiek integratu genituen eta berrikuntzan oinarritu ginen dagoeneko turismo-industrian estandarizatuak zeuden produktu eta zerbitzuak sortzeko, hala nola erreserba-sistemak, channel manager-ak edo fidelizazio digitaleko estrategiak.
Zertan datza Kimaiwiren jarduera?
Kimaiwik irtenbide teknologiko berritzaileak garatzen ditu turismo-industriarako. Gure helburua da digitalizazio aurreratua eskuragarri eta errentagarri egitea hotel eta turismo-helmuga eta -enpresentzat, haien eragiketak optimizatuz eta bidaiariaren esperientzia hobetuz. Gure bezeroen webguneak benetako salmenta, fidelizazio eta engagement plataforma bihurtzen ditugu, orain arte ikusi ez diren zerbitzu berritzaileak eskainiz. Kimaiwik ostatu-hartzaileentzako barne-sare sozial eta pribatuak sortzeko aukera ematen du, bai eta produktu ukigarri eta ukiezinen marketplace-ak integratzeko ere (esaterako, egonaldi gauak, amenitie-en alokairua edo hirugarrenen zerbitzuen salmenta). Gure teknologiaren bidez, prozesuak automatizatzea, transakzioen gardentasuna, zerbitzuen pertsonalizazioa eta tokenizazioan eta deszentralizazioan oinarritutako fidelizazio-eredu berrien ezarpena bultzatzen ditugu.
Nola bilakatu da jarduera azken urte honetan?
Gure marka-irudia sendotzeko, gure proposamen teknologikoa baliozkotzeko eta nazioarteko turismo-industriaren aurrean proiektatzeko ahaleginak egin ditugu. Lehen hilabete hauetan, eta Ekintzale programaren bidez SPRIk emandako laguntzari esker, estrategikoki prestatu dugu sektoreko funtsezko ekitaldietan parte hartzea. Nabarmentzekoa da Tourism Innovation Summit ekitaldian parte hartu dugula, non 480 enpresa baino gehiagoren artean, Kimaiwi 40 startup finalistetako bat bezala hautatu zuten, lorpen esanguratsua gure jarduerari ekin eta denbora gutxira.
Horrez gain, Estatuko Turismo Idazkaritzak (SEGITTUR) gonbidatuta, FITUR Know-How & Export ekitaldian marketin digitalari eta interneteko aro berriak planteatzen dituen erronkei buruzko hitzaldi bat eman genuen. Berriki, 4 Years From Now ekitaldian parte hartu dugu, Up! Euskadi -en eskutik. Bertan, munduko telefonia mugikorreko ekitaldirik handienera, MWC izenekora, bertaratutako startupen artean, Euskadiren berrikuntza teknologikoaren erakusgarri bat eraman genuen.
Kimaiwi hedapen prozesuan dago?
Hilabete hauetan Euskadin, Kanariar Uharteetan eta Balear Uharteetan epe labur eta ertainean hedapen azkarra lortzeko funtsezko hitzarmen estrategikoak lortzeko lan egin dugu. Horren ondorioz, akordioak egin ditugu turismoan eta berrikuntza teknologikoan inplikatutako erakundeekin, klusterrekin eta elkarteekin, merkatu estrategikoetan dugun presentzia indartuz eta sektoreko funtsezko eragileekin sinergiak sortuz. Bezero-zorro handirik gabe lehen salmentak konplexuak diren ingurune batean, autoritate-posizio bat behar genuen, turismo-industriaren elitearen barruan funtsezkoak diren ekitaldien eta elkarteen babesa zuena. Horrek beharrezko sinesgarritasuna eman digu, FITURen ondoren merkaturatzen hastean, enpresa handiek konfiantza handiagoarekin hauteman gaitzaten, lehen lead-en sorrera erraztuz. Hilabete pasatxoan lortu genituen lehen zazpi kontratuak epe luzera, turismo-sektorearen barruan erakusgarri esanguratsua osatzen duten bezeroekin.
Zer ekarpen egiten diete Kimaiwiren soluzioek bezeroei?
Alde batetik, errentagarritasun eta autonomia handiagoa lortzen dute, tresna aurreratuekin zuzeneko salmenta digitalizatzen eta sustatzen dugulako, hirugarrenen mendekotasunak murriztuz eta bihurketa areagotuz. Bestetik, fidelizazio-eredu berriak, ostalariekiko harremana eraldatzen dutenak eta errepikapen handiagoa eragiten dutenak. Engagement estrategia berritzaileak ere erabiltzen ditugu sare sozial pribatuen bidez, bezeroen eta markaren arteko interakzioa sustatuz, aipatutako marketplace-ak pertsonalizatuez gain. Horrek guztiak automatizazioa eta eraginkortasuna ematen die, operatiba optimizatuz eta kostuak murriztuz. Gure teknologia aurreratuari esker, gure bezeroek urtean % 70 murriztu ditzakete gastu finkoak, gure ekoizpen-prozesu optimizatuei eta industria honetan emaitzak lortzen dugun esperientziari esker. Emaitza hautemangarrietara bideratutako marketin digitalaren esparruan, merkatuko lehiakide handien arreta bereganatzen ari dira gure soluzioak, eta interesa erakutsi dute gure ikuspegiari eta teknologiari buruz gehiago jakiteko.
Nabarmendu beharreko proiekturik?
Proiektu garrantzitsuenetako bat, eta gertatu den azkartasunagatik gehien harritu gaituena, Rio de Janeiroko Turismo Sailaren kontaktua izan da, gure zerbitzuak interneten argitaratu eta gutxira. FITURen kontaktuak hasi genituen eta, gaur egun, proiektuaren garapenaren eta zehaztapenaren zain gaude, urrian SEGITTURek Brasilen egingo duen merkataritza-misioan integratzeko aukera izan dezagun.
Gainera, harreman egonkorra dugu teknologia turistikoko nazioarteko klusterrarekin, Turistec-ekin. Horren webgunea ateratzeko zorian gaude. Gure ustez, proiektu hori indartuta dago, gure gaitasun teknologikoarekiko konfiantza sendotu duelako eta sektoreko eragile handiekin integratzeko aukera berriak zabaldu dituelako. Azkenik, aholkulari tekniko gisa lankidetzan ari gara Asolanekin (Lanzaroteko Hotel eta Apartamentuen Elkartea) eta Lanzaroteko Turismo Federazioarekin. Horri esker, irtenbide berritzaileak ezar daitezke ostalariekiko harremana digitalizatzeko eta Kanariar Uharteetako erreferentziazko ostatuetan zuzeneko merkaturatzea hobetzeko.
Halaber, elkarrizketetan ari gara Euskadiko hainbat erakunde publikorekin, helmuga ezberdinen presentzia digitalean ekintza berritzaileak planteatzeko. Proiektu horiek Kimaiwik turismo-industrian duen benetako potentziala islatzen dute. Izan ere, gure teknologiak ostatuen eraginkortasuna eta errentagarritasuna hobetzeaz gain, hotelek eta helmugek fidelizazioa eta zuzeneko salmenta nola kudeatzen duten ere zehazten du gure esperientziak.
SPRI Taldeak laguntza integralaren bidez berrikuntza, ekintzailetza eta barne-ekintzailetza laguntzen ditu, ideiak merkatura modu arrakastatsuan irits daitezen. Aurrera, Basque Fondo, Bind 4.0, Ekintzaile edo Barnekintzailetza ekintzailetzarako laguntza-programen bidez egiten du hori.