Nafarroako hogei enpresak nazioarteko hemezortzi erosle hartu dituzte astearte honetan Baluarten, Nafarroako nekazaritzako elikagaien sektorea bultzatzeko eta martxoaren 25ean eta 26an Foru Erkidegoa bisitatzen duten enpresekin merkataritza-itunak sortzeko. Olioak eta ozpinak, ardoak eta haragi- edo esneki-produktuak barne, konpainiek ordu erdiko 150 bilera baino gehiago egingo dituzte Nafarroako produktuen eskaintza ezagutzeko eta dastatzeko.
Merkataritza misio hau Industria eta Trantsizio Ekologiko eta Digitaleko Departamentuak bultzatzen du, Nafarroako Nazioarteko Planaren ekintzen barruan, eta Foru Komunitateak eta bere enpresek kanpoko merkatuetan duten nazioarteko posizionamendua hobetzea du helburu. Zentzu horretan, Mikel Irujo Amezaga kontseilariak Nafarroak eskaintzen duen ekosistema osoaren balioa azpimarratu du, “nekazaritzako elikagaien sektorean komunitate liderra den aldetik, urtean 4.500 M €-ko fakturazioarekin eta lehen sektorearen 1.129 M €-rekin, Nafarroak nekazaritzako elikagaien oinarri sendoa eskaintzen du, balio-kate ia osoa estaltzen duena, lehen sektoretik hasi eta nekazaritzako elikagaien industriaraino”.
Irujo kontseilariak gaineratu duenez, “nekazaritzako elikagaien sektorea Nafarroako ekonomiaren bigarren eremu nagusia da, eskualdeko BPGren % 5 eta BPG Industrialaren % 14 suposatzen du. Sektore dinamikoa da, non Nafarroako nekazaritzako elikagaien produktuen esportazioak esportazio guztien % 12 diren, 2014tik urtean % 40 haziz, Nafarroako beste sektore batzuen gainetik “.
Ekintza komertziala gourmet elikagaiak eta edariak eskaintzen dituzten Nafarroako enpresei zuzendu zaie, kontserbak, ardoa, olioak eta ozpinak, esnekiak, haragi-produktuak eta gozokiak ekoiztea nabarmenduz. Besteak beste, Aceite Artajo, Aceite Sandúa, Ardiarana, Beripan, Biosasun, Bodegas Navarrsotillo, Bodegas Piedemonte, Bodegas y viñedos Quaderna Vía, Conservas Medrano, Conservas Rosara, Ecovinal, El Caserío, El Navarrico, Embutidos Hortanco, Grupo Vitilia, Hacienda Ortigosa, Manantial Salado, Nekeas, Quesos La Vasco Navarra eta Tikal Nuts izan dira bileran.
Lehen aldia da Nafarroako Nazioarteko Planak tamaina horretako misio komertzial bat antolatzen duela, Foru Komunitatean halako kultura gastronomiko eta herrialde ugari bateratuz, India, Frantzia, Estatu Batuak eta Mexiko, espazio berean.
Bisitak
Nafarroako Nazioarteko Planerako, nekazaritzako elikagaien sektorea lehentasunezko sektoreetako bat da nazioartekotze-ahalegina ardazteko. Horregatik, aurrez aurreko topaketak antolatzeaz gain, amaitzean, nazioarteko enpresek Nafarroako enpresak bisitatzea adostu ahal izango dute, beren interes komertzialen eta lehentasunen arabera.
Nafarroako Nazioarteko Planari buruz
Gogoratu behar da Nafarroako Nazioarteko Planak Nafarroako enpresen nazioartekotzearekin Nafarroako Gobernuak duen konpromisoa jasotzen duela, batez ere ETEekin, bi helburu betetzeko: lurraldearen nazioartekotzea sustatzea eta Nafarroako enpresen atzerriko esportazioak eta ezarpenak bultzatzea, Nafarroarentzat lehentasunezkoak diren sektoreak azpimarratuz.
Azoken eta misio komertzialen bidez, Nafarroako Nazioarteko Planak Foru Komunitateko enpresei laguntzen die beren merkatuak, bezeroak eta bazkideak irekitzen, lehentasunezko helmuga komertzial potentzial edo benetan diren herrialdeetan duten presentzia hobetuz.
Nafarroako Nazioarteko Planak beste bi laguntza-programa ere eskaintzen ditu, enpresek premien arabera eska ditzaketenak. Informazio gehiago planinternacional@navarra.es helbide elektronikoan edo 848 42 57 61 telefonoan.