Nafarroako Volkswagenek estrategia elektrikoa aldatu du: hibridoen aldeko apustua egin du errekuntza luzatzekoNafarroako Volkswagenen fabrikaren sarrera.

Nafarroako Volkswagenek auto elektrikorako trantsizioa modulatuko du, gaur egun ziurtasun adina zalantza sortzen dituen etorkizuna. Nafarroako lantegiak, 2026an bi bateria-modelo soilik merkaturatzeko asmoa duenak, errekuntzako T-Cross eta Taigo fabrikatzen jarraitzeaz gain, ziur aski 2027tik edo 2028tik aurrera bi modelo horien bertsio hibrido autokargagarriak merkaturatuko ditu, zigorrak saihesteko eta gasolinazko autoen bizitza gutxienez 2031ra arte luzatzeko.

Arrazoia argia da. Alemaniako taldea hasi da ulertzen bi teknologien arteko jauzia ezin dela malkartsua izan. Ez kontsumitzaileek ez kargatzeko sareak ez dirudi prestatuta daudenik oraindik autonomia mugatua duten ibilgailuek masiboki makurtzeko, errekuntza-ibilgailuak baino kargatze-denbora motelagoekin eta garestiagoekin. Nafarroan, elektrizitate puruen salmentak guztizkoaren % 10 baino ez dira, eta beste marka batzuk dira, bereziki Tesla eta BYD, merkatuko modelo erakargarrienak eskaintzeko prest daudenak. Stellantis eta Kia ere auto elektrikoen segmentuan Volkswagenen aurretik doazela dirudi.

Bertsio hibridoak kaleratzeko erabakia, ofizialki berretsi ez dena, La Tribuna de Automoción erakundeak aurreratu zuen joan den astean, eta Golfaren ildotik jarraitzea suposatuko luke; izan ere, 2024an bertsio hibrido ez entxufagarri bat sartu zuen, nolabaiteko salmenta-arrakastarekin. Hibridazio arin horrek, beste marka batzuk erabiltzen daramatenaren antzekoa, DGTren ECO etiketa eskuratzeko aukera ematen dizu, ezinbestekoa baita gero eta hiri gehiagotan zirkulatzeko.

Kostu txikia, instalatzeko erraza
Horrela, gutxiago kutsatzen duten errekuntzako ibilgailuak kostu txikiko 48 volteko bateriari esker fabrikatuz gero, Volkswagenek hainbat helburu lortuko lituzke. Alde batetik, motorren eskaintza handituko luke, diesela utzi ondoren murriztuta; T-Cross eta Taigo modeloen bizitza 2031ra arte luzatuko luke, eta, horrela, inbertsioen errentagarritasuna hobetuko luke; bezero-segmentu berrietara ere hurbilduko litzateke, hibridoek bermatzen dituzten kontsumo txikiagoak bereziki baloratzen baitituzte; eta, horrekin batera, auto gehiago salduz, Europan fabrikatzaileei ezarritako zigorrak saihestuko lituzke, CO2 isuriak murrizten ez badituzte.

Horrela, Volkswagenek Asiako fabrikatzaileek, bereziki japoniarrek eta korearrek, aspaldidanik jarraitzen duten estrategiari jarraitzen dio. Hibrido autokargagarriei esker, Toyotak beti izan du teknologia elektriko hutsa munduko lehen fabrikatzaile gisa sendotzeko aukera. Kiak ere hibridazio arina aukeratu du, kostuak modu dramatikoan garestitu gabe, autoa zerbitzutzat eta ez produktutzat hartzeko bidea errazten duena.

Lantegian ziurtzat jotzen da VWek hibridoen alde egindako apustua “positiboa” izango dela, motorren gama dibertsifikatzen baitu. “Bolumena da behar duguna, eta horrek merkatuaren gorabeheren aurrean babestuago egoteko aukera emango digu”, azaldu zuten enpresa-batzordeak, multinazionalaren estrategia elektrikoari buruzko zalantza ugari baititu oraindik ere. 2026ko ekaina eta azaroa bitartean fabrikatzen hasiko ziren Skoda Epiq eta VW ID2X autoei Nafarroako Volkswagenek gasolinazko T-Cross eta Taigo puruak gehituko zizkien, baita horien bertsio hibridoak ere.

Ergonomia-arazoak muntaian
Nafarroako Volkswagenen lineatik Skoda Epiqen, urtebete pasatxo barru Landabengo lantegia merkaturatuko duen elektrikoko lehen preserieak igarotzen ari dira. Eta horiek ezartzeak ergonomia-arazoak sortzen ditu hainbat lanpostutan, autoak muntaketa-katean mugitzen dituzten kakoetako batzuk ordezkatu baitira. “Eta jarri direnek, modelo elektrikoentzat pentsatuta, ez dute balio errekuntzakoentzat, eta langileak ez dira erraz iristen autoaren erdigunera”, azaldu zuen ELA sindikatuak plantillari bidalitako ohar batean.

Piezak doitzeko, langileek zentzuzkoena baino gehiago luzatu behar dute. Mugimendu errepikakorra (400 auto baino gehiago txanda bakoitzeko), oraingoz 40 lanposturi bakarrik eragiten diena, baina uda baino lehen 400 bat lanpostutara zabalduko dena. Gainera, arazo hori larriagotu egingo litzateke olagarroak aldatzen ez badira eta errekuntza gutxienez 2031. urtera arte luzatzen bada.