Bihar hasiko da EAEko flotan gehien kutsatzen duten auto eta furgonetak emisio gutxiago sortzen dituzten ibilgailuekin ordezkatzeko laguntza-programaren lehen fasea. Eusko Jaurlaritzak 5 milioiko hasierako partida jarri du ibilgailu berri bakoitza erosteko 3.500 euroko laguntza emateko. “Emisio gutxiago dituzten ibilgailu berriak eskuratzen lagundu nahi diegu herritarrei, eta automobilgintzaren sektoreari lagundu nahi diogu, eskari berria sortuz”, azaldu zuen Mikel Jauregi Industria, Trantsizio Energetiko eta Jasangarritasun sailburuak joan den ostegunean, Defentsa Industrialerako Taldearen bigarren topaketan.
Lehen fase honetan 2.000 ibilgailu inguru ordezkatuko dira, baina, Jauregik aitortu zuen moduan, egungo ibilgailuen ia herenak betetzen ditu programa honetara biltzeko baldintzak. Laguntzak Energiaren Euskal Erakundearen webgunean (www.eve.eus) izapidetuko dira, bihartik irailaren 15era arte edo hasierako aurrekontua agortu arte. Hona hemen programa berri honen gako guztiak.
Ibilgailu zaharrak
Plan honetan parte hartu ahal izango dute 20 urte baino gehiagoko autoa duten herritarrek (lehen matrikulaziotik zenbatzen hasita) edo autoen kasuan kilometro bakoitzeko 175 gramo CO2 (g/km) baino gehiago isurtzen dutenek eta furgoneten kasuan 200 g/km baino gehiago dutenek, eta beste bat jarri nahi dutenek. Laguntza-planean sartzen direnean, ibilgailu zaharrak txatar bihurtu behar du, eta hori nahitaezko baldintza da.
Dirulaguntza jaso dezakeen ibilgailua
Errekuntza-mota guztietako automobilak eta furgonetak erosi ahal izango dira (elektrikoak, puruak, hibrido entxufagarriak, autonomia hedatukoak, petrolio-gas likidotuek (PGL), gas naturalak, gasolinak edo gasolioak bultzatutakoak), baina 125 g/km eta 150 g/km baino CO2 gutxiago isurtzen dutenak, hurrenez hurren. Berriak izan behar dute, eta ez bigarren eskukoak, gaur egun fabrikatzen diren ibilgailuek gero eta emisio gutxiago sortzen dituztelako. Horrela, alde batetik, deskarbonizazioa sustatzen da eta, bestetik, automobilgintzaren sektoreari laguntzen zaio.
Europar Batasunak 93 g/km-ko muga ezarri du aurten fabrikatzen diren autoentzat. Estatuan, iaz, batez bestekoa 120 g/km-koa zen. Eusko Jaurlaritzak zabaldutako datuen arabera, programa berriak ezartzen dituen baldintzak betetzen dituzten marketako batzuk Volkswagen Golf, Seat León, Audi A3 edo Peugeot 508 dira; 900 modelo baino gehiago daude aukeran. Auto horiek Euskadiko Emisio Baxuko Zona guztietara sar daitezke.
Laguntza
Laguntzen zenbatekoa 3.500 eurokoa izango da ibilgailu bakoitzeko. Nolanahi ere, diruz lagundu daitekeen zatia ez da ibilgailu berriaren kostuaren % 20 baino handiagoa izango. Gainera, prezioa ezin izango da 40.000 eurotik gorakoa izan autoen kasuan, eta 75.000 eurotik gorakoa hidrogeno-autoen kasuan. Furgonetetarako ez da gehienezko kopururik aplikatzen.
Ibilgailu berria apirilaren 1etik aurrera erosi beharko da, hau da, laguntzak eskatzeko epea irekitzen denetik aurrera. Eskabideak aztertu egingo dira, eta, ondoren, aurkezteko ordenaren arabera izapidetuko dira, hori guztia EEEren web-orriaren bidez. Irailaren 15ean amaituko den lehen fase horren ondoren, beste fase batzuk etor daitezke.
Helburuak
“Euskal herritarrak animatu nahi ditugu gehien kutsatzen duten autoen ordez emisio gutxiago sortzen dituzten autoak jartzera”, azaldu zuen Industria sailburuak. Lehen fase honekin, Eusko Jaurlaritzak 24.000 tona CO2 baino gehiago isurtzea ekiditea espero du, 16.000 etxek ekoizten dituztenen baliokideak.