Internet bidezko erosketak asko zabaldu dira azkenaldian. Oso erosoa eta tentagarria da munduko edozein lekutatik hainbat produktu eskuratu ahal izatea, klik bakar batekin etxeko ateraino irits daitezkeenak.

Hala ere, abantaila handi horrek beti ditu arriskuak, eta arazoak sor daitezke esperientzia ona zirudiena amesgaizto bihurtuz. Entregan atzerapenak, produktu akastunak, eskaeran akatsak edo itzulketekin arazoak dira eragozpenetako batzuk , zeintzuek erosketa erraz bat egoera frustragarri batean bihur ditzaketen.

Erreklamazioak 5 urratsetan

Unea iristen denean, oso garrantzitsua da jakitea egoera horietan nola jokatu, kontsumitzaile gisa ditugun eskubideak defendatzeko eta denbora eta dirua galtzea saihesteko. Horretarako, Chollometro eskaintza-plataformako online erosketetako adituek direnek online erreklamazio arrakastatsu bat egiteko zenbait gako eskaintzen dituzte.

1- Kontsumitzaile gisa ditugun eskubideak ezagutzea

Erreklamatzeko lehen urratsa kontsumitzailea babesten duen araudia ezagutzea da. Europar Batasunean (EB), onlineko erosketetan 14 egun naturaleko atzera egiteko eskubidea dago produktua jasotzen denetik, itzultzea ahalbideratzen duena inolako justifikaziorik gabe.

Artikulu bat akatsekin iristen bada edo iragarritakoarekin ez badator bat, saltzaileak irtenbide bat eskaini behar du. Salbuespen batzuk daude, non merkatariak ez dauden behartuta dirua itzultzera, baina aurretiaz jakinarazi behar dute. Horien artean musika, bideoak, softwarea edo zigilurik gabeko bideojokoak; prentsa eta aldizkariak; produktu pertsonalizatuak edo iraungitze gutxiko elikagaiak edo produktuak daude.

2- Azkar jardutea eta prozesua dokumentatzea

Garrantzitsua da azkar eta antolatuta jardutea. Transakzioarekin lotutako informazio guztia bildu eta gorde ezazu: mezu elektronikoak, fakturak, pantaila-harrapaketak edo saltzailearekin egindako edozein komunikazio. Dokumentazio hori funtsezko froga izango da beharrezkoa balitz, eta irtenbide onuragarri bat lortzeko aukera areagotuko du.

3- Ordainpeko plataformei erreklamatzea

Saltzaileak ez badu erantzuten, erreklamazioari entzungor egin edo arazoa konpontzeari uko egiten badio, dirua berreskuratzeko beste aukera batzuk daude. Bitartekariengana jo daiteke, hala nola, banku-erakundeetara edo transakzioan erabilitako ordainketa-zerbitzuetara. Horietako askok eroslea babesteko mekanismoak dituzte, iruzur, salmenta-baldintzen ez betetzea edo produktua ez entregatzeagatik, kereila bat ezartzea eta diru-itzultzea eskatzea ahalbideratzen dituztenak.

4- Erakunde ofizialetara jotzea

Azken baliabide gisa, aurreko aukeretako batek ere emaitzarik ematen ez badu, kontsumitzailearen eskubideak zaintzen dituzten erakunde ofizialetara jo daiteke. Espainian, erreklamazio bat aurkez daiteke Kontsumitzailearen Informaziorako Udal Bulegoan (KIUB), Merkataritza, Kontsumo eta Zerbitzuen Zuzendaritza Nagusian edo Kontsumoko Arbitrai Batzordeetan, gatazken auzibidetik kanpoko ebazpen azkar eta dohainekoa eskainiz. Erosketa EBko beste herrialde batean egin bada, aukerarik onena Europako Batzordearen Lineako Auziak Konpontzeko Plataformara jotzea da. Zerbitzu horrek hainbat herrialdetako kontsumitzaileen eta saltzaileen arteko gatazkak konpontzeko balio du, auzibidera jotzeko beharrik gabe.

Plataformetan erostea

Amazon bezalako plataformen kasuan, zeinek bere produktuak edo beste saltzaile batzuenak saltzen dituen, argi izan behar da nor erosten ari den; izan ere, benetako saltzailea arduratuko da produktua entregatzeaz, erreklamazioei erantzuteaz eta, atzera egiteko eskubidea edo bermea erabili behar izanez gero, erantzuteaz.

Kontuan izan behar da, halaber, plataforma horiek komunikazioa edo ordainketa ezartzeko tresnak eskaintzen dituztela, eroslearen eta saltzailearen artean kanal gehigarriak erabiltzeko beharrik ez egoteko, eta beti hobe da plataformaren komunikazio-sistema eta barne-ordainketa erabiltzea.

Garrantzitsua da gogoraraztea, gainera, Internet bidez erosten diren produktuek beste edozein produktu berri erosten den berme bera dutela, eta 2022tik 3 urtekoa dela.

Edurne Albisu

Egilea Edurne Albisu