Düsseldorf-eko (Alemania) ProWine azokan euskal presentziak “aukera komertzial berriak sortzea” du helburu.
Amaia Barredo Eusko Jaurlaritzako Elikadura, Landa Garapen, Nekazaritza eta Arrantza sailburuak igande honetan Düsseldorfeko (Alemania) ProWein 2025 azokan nabarmendu duenez, “nazioartekotzea funtsezkoa da euskal mahastizaintza eta ardogintza sektorearen hazkunderako eta posizionamendurako”.
Sailburua, Raimundo Ruiz de Escudero HAZI Fundazioko zuzendariarekin batera, Alemaniako azoka liderrera joan da, euskal upeltegiek nazioarteko topaketetan parte har dezaten laguntzeko, eta hori sektorea nazioartekotzeko Eusko Jaurlaritzak bultzatutako estrategiaren parte da.
Estrategia horren helburua “Euskadiko ardoek merkatu estrategikoetan duten presentzia indartzea eta merkataritza-aukera berriak sortzea” da, adierazi duenez.
Nazioarteko egoerari buruz, sailburuak nabarmendu du “Euskadik Europan duen jarrera komertziala” defendatzen duela, “Trumpek proposatzen duen muga-zergen aurrean”.
Aukera “ezinhobea”
“ProWein aukera paregabea da munduari gure ardoen berezitasuna eta bikaintasuna erakusteko. Eusko Jaurlaritzak irmoki babesten ditu gure upeltegiak prozesu honetan, merkatu estrategikoetan ikusgarritasuna sustatuz eta merkaturatzeko bide berrietara iristea erraztuz “, adierazi du sailburuak.
Amaia Barredo Eusko Jaurlaritzako Elikadura, Landa Garapen, Nekazaritza eta Arrantza sailburuak igande honetan Düsseldorfeko (Alemania) ProWein 2025 azokan nabarmendu duenez, “nazioartekotzea funtsezkoa da euskal mahastizaintza eta ardogintza sektorearen hazkunderako eta posizionamendurako”.
Sailburua, Raimundo Ruiz de Escudero HAZI Fundazioko zuzendariarekin batera, Alemaniako azoka liderrera joan da, euskal upeltegiek nazioarteko topaketetan parte har dezaten laguntzeko, eta hori sektorea nazioartekotzeko Eusko Jaurlaritzak bultzatutako estrategiaren parte da.
Estrategia horren helburua “Euskadiko ardoek merkatu estrategikoetan duten presentzia indartzea eta merkataritza-aukera berriak sortzea” da, adierazi duenez.
Nazioarteko egoerari buruz, sailburuak nabarmendu du “Euskadik Europan duen jarrera komertziala” defendatzen duela, “Trumpek proposatzen duen muga-zergen aurrean”.
Aukera “ezinhobea”
“ProWein aukera paregabea da munduari gure ardoen berezitasuna eta bikaintasuna erakusteko. Eusko Jaurlaritzak irmoki babesten ditu gure upeltegiak prozesu honetan, merkatu estrategikoetan ikusgarritasuna sustatuz eta merkaturatzeko bide berrietara iristea erraztuz “, adierazi du sailburuak.
ProWein 2025 azokak ateak ireki ditu igande honetan Düsseldorfen, Ipar Renania-Westfalian, eta mahastizaintzaren eta ardogintzaren sektoreko nazioarteko erakusleiho handiena bihurtu da. 31. edizioan, Euskadi berriro egongo da, Arabako Errioxako 40 enpresa ordezkatuta, txakolinak, destilatuak eta likoreak. Horien artean, 23k Euskadi Basque Country – Basque Wine markapean bildutako euskal ardoen “aniztasuna eta kalitatea” erakusten dute.
Esportazioak
2024an, Euskadik mahastizaintzako eta ardogintzako produkturen bat esportatu zuen nazioarteko 111 merkatutara. “Iaz, Alemania euskal ardoen esportazioen laugarren jomuga izan zen balioan, 12,9 milioi eurorekin, eta bosgarrena bolumenean, 1,8 milioi litro salduta”, adierazi du Barredok. Hori dela eta, herrialdea “oso interesgarria” dela uste du.
Jatorri Babestuko Izendapena (JBI) duten euskal ardoen esportazioak nabarmen handitu ziren Mexikora, Herbehereetara, Japoniara eta Txinara, % 6,7ko hazkundea izan baitzuten balioan eta % 10ekoa bolumenean. Erresuma Batua eta Estatu Batuak dira euskal esportazioen helmuga nagusiak.
EAEko ardo-esportazioen motorra JBI ontziratutakoa da: balioaren % 84 eta bolumen osoaren % 61,5. “Azken urteotako munduko joerari jarraituz, ardo zuria ardo beltza eta gorria baino gehiago hazi da, kontsumitzaileek ardo freskoagoak, edateko errazak eta graduazio txikiagokoak eskatzen baitituzte”, azaldu du sailak.