Elikatze-katearen euskal elkartea 150 enpresa eta erakunde baino gehiagoren lehiakortasuna hobetzeko lanean ari da, berrikuntzaren garapenarekin, lankidetza-proiektuekin eta teknologien integrazioarekin.

Euskadiko nekazaritzako elikagaien industrien erreferentea

BASQUE FOOD CLUSTERrek 15 urte bete ditu Euskadiko nekazaritzako elikagaien industria sustatzeko funtsezko erakunde gisa. Jon Ander Egaña zuzendari nagusiak sektorearen bilakaera eta datozen urteetako erronkak azpimarratu ditu. 

“Duela 15 urte, Euskadiko elikadura klusterra sortu zenean, sektorea nolakoa zen ezagutu behar genuen”, azaldu du Egañak. “Enpresa gutxi ginen, baina ilusio eta lan egiteko gogo handiarekin”, azaldu du. Gaur egun klusterrak 150 enpresa eta erakunde baino gehiago ditu, eta “elikadura euskal industriaren barruan sektore estrategiko gisa kokatzea lortu dugu, BPGren % 10 inguruarekin eta erkidegoan enpleguaren % 25 sortuz”, nabarmendu du Egañak. 

Sektorearen erronkak

Nekazaritzako elikagaien sektoreak dituen erronkei dagokienez, erakundearen zuzendari nagusiak digitalizazioa, ekoizpen-prozesuen eraginkortasuna eta talentua erakartzeko eta atxikitzeko beharra azpimarratu ditu, batez ere lehen sektorean. “Sektorea erakargarria egin behar dugu eta garenari eta egiten dugunari balioa eman”, dio Egañak. Belaunaldien arteko erreleborik eza da arazo nagusietako bat, eta, beraz, talentua fidelizatzea lehentasuna. 

Burokrazia eta araudia ere funtsezkoak dira. “Gero eta araudi gehiago ditugu eta prozesuak arinagoak eta errazagoak izatea behar dugu”, dio Egañak. Gainera, kanpoko faktoreek, hala nola inflazioak eta kontsumoko aldaketek, zuzenean eragiten diote industriari. 

Ildo horretan, klusterraren 2025-2027 plan estrategiko berriak enpresa elkartuekiko loturan eta hurbiltasunean jartzen du arreta. “Gure erronka nagusia berriro konektatzea da, bazkidearengandik gertu egotea”, nabarmendu du zuzendari nagusiak. 

Lankidetza proiektuak

Klusterraren beste helburu nagusietako bat enpresa elkartuen arteko lankidetza-ekimenak bultzatzea da, hala nola Ontzi plataforma, Eusko Jaurlaritzarekin eta Elika Fundazioarekin batera sortua. Komunitate horrek elikagaien industriako 500 agente baino gehiago biltzen ditu, eta plastikoen erabilera murrizteko eta ontziei eta bilgarriei buruzko legeria berrira egokitzeko irtenbideak bilatzen ditu. “Hamar proiektu inguru aurkeztu dira eta 2,5 milioi euro inguru mobilizatu dira erronka horiei erantzuteko”, azaldu du Egañak. 

Era berean, klusterrak lankidetzan dihardu beste sektore estrategiko batzuekin, hala nola mugikortasunarekin eta logistikarekin, partekatutako prozesuen eraginkortasuna hobetzeko. Era berean, kontsumitzailearen beharretara egokitutako produktu berriak sortzera bideratutako proiektuak garatzen dira, hala nola adinekoentzako edo haurrentzako elikadura.  

“Lankidetza kontzeptua oso zabala da eta 15 urte hauetan eboluzionatuz joan da”, ondorioztatu du Egañak. “Kluster gisa, gure zeregina konfiantza sortzea da, sektoreari entzutea eta aurrera egiten jarraitzeko aukerak identifikatzea“. 

Edurne Albisu

Egilea Edurne Albisu