Gipuzkoako startup-ak hainbat ekipo eskaintzen ditu, hala nola kamerak, grabagailuak, mikrofonoak, droneak.

Mobile World Congress-eko 4YFN biltzarrean parte hartu zuen, SPRI Taldeak kudeatutako stand batekin, webgunea inbertsore eta bezero potentzialei aurkezteko.

Profesionalen arteko alokairu zerbitzua
Urte hasieran Aloka startup-a jarri zen martxan, profesionalen artean ikus-entzunezko materiala alokatzeko aukera ematen duen web plataforma. María Aizpuru Ayerbe, CEO eta fundatzaileari sortu zitzaion ideia, 15 urte baino gehiago irakasle, ekoizle edo zuzendari gisa ikus-entzunezkoen sektorean lan egin ondoren. Denbora horretan, ikus-entzunezko ekipoetarako sarbidearekin lotutako hainbat zailtasun antzeman zituen, hala nola, “gazte batzuk ezin dira lan-merkatuan integratu, ezin dutelako ekipoan inbertitu”.  

Eta, beste alde batetik, badira ekoizpen-enpresak eta autonomoak, egunero erabiltzen ez duten ekipoak dituztenak edo proiektu jakin batzuetarako talde jakin bat behar dutenak eta bezeroak ez dituztenak. “Alokak malgutasun handiagoa ematen dio ikus-entzunezko merkatuari, ekipoen eskaintza eta eskaria hurbiltzen ditu, eta, horri esker, bezeroak eta proiektuak onar daitezke, eskura ez dagoen ikus-entzunezko materiala edukitzeko”, nabarmendu du Aizpuruk.  

Gipuzkoako enpresak kamerak, grabagailuak, mikrofonoak, droneak, argiztapena, grabatzeko osagarriak, egonkortzaileak edo platoak ere eskaintzen ditu. “Oraingoz gehien eskatzen dena ‘blackmagic’ kamerak dira. Kanoi-mikrofonoak eta grabatzeko pertikak ere asko eskatzen dira”, baieztatu du euskal enpresaren ordezkariak.  

Alokairu-prozesua bizkortzea

Alokaren abantaila nagusietako bat, ekipoak alokatzeko prozesua arintzen duela da. “Normalean, materiala behar baduzu, hainbat mezu elektroniko bidali behar dituzu edo hainbat dei egin”, aitortzen du. Hala ere, plataforma berriak “prozesu automatiko bat du, 24/7 eskuragarri dagoena, eta, gainera, aseguru bat ere badu”, nabarmendu du sortzaileak.  

Merkatu nazionaletik haratago
Gaur egun, Aloka merkatu nazionalean aritzen da, baina “Frantziako hegoaldera eta Portugalera sartzeko ideiarekin, hurbiltasunean eta Km0ren alokairua egin ahal izatean oinarritzen gara”, azpimarratzen du. Une honetan, helburu nagusia da “probintzia guztietan materialaren eskaintza izatea eta elkarlaneko ekonomia sustatzea”, aitortu du María Aizpuruk.  

Hazkunde hori lortze aldera, Mobile World Congress-en duela gutxi egin den 4YFN azokan, Alokak stand bat izan du, SPRI Taldeak kudeatua, inbertsore eta bezero potentzialei ikus-entzunezko materiala alokatzeko plataforma aurkezteko.  

Gaur egun, startup-aren plantilla bi pertsonak osatzen dute, baina “Marketineko pertsona batekin eta Teknologia Zuzendari Nagusi batekin plantilla handitzeko” asmoa du. Gainera, kolaboratzaileak ditu, hala nola “aholkularitza legala, fiskala eta laborala eta kanpoko marketina”, azpimarratu du. 

Euskal enpresen artean berrikuntza bultzatzeko, ETEetatik konpainia handietaraino, SPRI Taldeak berrikuntzarako hainbat programa eta laguntza ditu, hala nola Hazinnova, BDHI konexioa edo Innobideak.  

Edurne Albisu

Egilea Edurne Albisu