Eroskik 81,7 milioiko irabazi garbiak izan zituen iaz, hau da, aurreko ekitaldikoak baino % 24,35 gutxiago. Horren arrazoia ez dago krisi inflazionistan, ezta munduko ziurgabetasunean ere, baizik eta Estatu mailako arau-aldaketetan, ogasunari gehiago ordaintzera eraman dutenak. 2024ko urtarrilean, Cristobal Montoro Ogasun ministro ohiak egindako sozietateen gaineko zergaren erreforma bertan behera utzi zuen Auzitegi Konstituzionalak, eta horrek eragin negatiboa izan du bere kontuetan. Kolpea ez da txikiagoa: 45,5 milioi euro.
Eroskik ekitaldia itxi zuen (2024ko urtarrilaren 31tik 2025eko urtarrilaren 31ra) zerga aurreko 127,2 milioi euroko emaitzarekin, 2023koa baino % 23 handiagoa. Salmentek ere % 2,3 egin zuten gora, 5.885 milioi eurora iritsi arte, elikagaien arloan izandako % 3,3ko hazkundeak bultzatuta bereziki. Azken batean, “ariketa oso ona”, Rosa Carabel kooperatiba-taldeko CEOaren hitzetan, zerga-doikuntzak ekitaldi honetatik harago ez duela eraginik izango espero baitzuen.
Aurten salmentetan 6.000 milioiko muga gainditzea espero du taldeak, ziurgabetasunak gorabehera kontsumoak gora egiten jarraituko duela aurreikusten baita. Helburua lehiakortasuna eta marka zuria indartzea da, kontsumitzaileak gero eta “sentsibilitate” handiagoa duelako prezioarekiko. Hori horrela da, inflazioaren krisia gainditutzat eman den arren, herritarrek ez dutelako galdutako erosteko ahalmena berreskuratu, eta nazioarteko koiunturak kezka sortzen jarraitzen duelako.
Azken urteko joerek erakusten dute bezeroak gehiagotan joaten direla supermerkatura, erosketa txikiagoak egiten dituztela, produktuak hainbat establezimendutan erosten dituztela – fideltasuna ez da hain garrantzitsua – eta marka propiotik gehiago tiratzen dutela, % 5eko hazkundea izan baitu. Gaur egun, Eroskiren produktuak salmenten % 37 dira.
Azken batean, egungo merkatua lehiakorragoa da, eta, egoera horren aurrean, talde kooperatiboak 50 milioi euro baino gehiago aplikatu zituen iaz beherapenetan, eta ekitaldi honetan 72 milioira iristea aurreikusten da.