Alterity Zamudioko (Bizkaia) enpresa bat da, robotika mugikorrerako eta mugikortasun elektriko arinerako bateriak egiten dituena. Sei urte eskas dituen arren, 2024an 500 bateria baino gehiago ekoitzi zituen, eta kopuru hori bikoiztea espero du.

Konpainiak SPRI Taldearen nazioartekotze-programaren laguntza jaso du, eta urte bakar batean Italian, Suitzan eta Herbehereetan lortu ditu bezeroak.

Enpresa 2018an sortu zen, Motostudenten elkar ezagutu zuten hainbat ingeniariren ekimenez. Motozikleta hori Estatu mailako unibertsitate-taldeen lehiaketa bat da, motor elektrikoak diseinatu eta fabrikatzen dituena. “Sei ingeniari izan ziren, motor elektriko bat egin zuten eta itzulirik azkarrena eta eraikuntza-proiektua irabazi zituzten”, azaldu du Joseba Villate Alterityko CEOak.

Proiektuak ibilgailu elektriko arinentzako bateria elektrikoak saltzeko enpresa bat sortzeko balio die. Bere lehen bezeroa Tknika izan zen (Eusko Jaurlaritzaren ikerketa aplikatuko zentroa, Euskadiko lanbide-heziketako ikastetxeentzat eta enpresa-ehunarentzat berrikuntza lantzen duena), eta Euskelec izeneko lehiaketa batean parte hartu zuten. “Zortzigarren edizioa bete du dagoeneko, eta Euskal Autonomia Erkidegoko eta beste autonomia-erkidego batzuetako LHko zentroek fabrikatutako lasterketa-autoak dira”.

Alterity mugikortasunera bideratuta jaio zen, “baina Txinako lehia oso indartsua da, eta robotika mugikorrerako bateria fabrikatzen ari gara, batez ere ibilgailu autonomo gidatuetarako direnak”. Negozioa orain robotika mugikorrean eta mugikortasun elektriko arinean oinarritzen da, “motorretatik hasi eta nekazaritzako lanetarako off road ibilgailuetaraino”.

Eskaintzen dituzten produktuak mugikortasun-konponbideetarako dira, hala nola orga jasotzaileak, pala-jasogailuak aerosorgailuetan edo ibilgailu autonomo gidatuak, “fabrikazioan lerro malguetako zereginak egiten dituztenak, eta hor aurrerapen handia ikusten da”. Iaz tamaina desberdinetako 500 bateria baino gehiago egin zituzten, eta aurten bolumen hori bikoiztea espero dute.

Hogeita bost langileko plantilla

Lan egiten duten sektoreak “AGVen fabrikatzaileak dira, logistikako eta automobilgintzako lantegiei saltzen dizkietenak”. Mugikortasunean, motozikletak eta nekazaritzako lanetarako ibilgailuak.

Plantillan 25 langile daude, eta fakturazioa bi milioi eurora iritsi zen iaz, 2023an baino bi aldiz gehiago. I+G funtsezkoa da Alterityrentzat, “bezero guztiak teknologikoak direlako. Baterien fabrikazio modularraren ereduari buruzko patentea dugu, eta bezeroarentzako komunikazio-sistema pertsonalizatuak garatzen ditugu. 2022ko automobilgintzako bi PERTEtan eta 2024ko energia berriztagarrien beste batean sartu gara “.

Erronkei aurre egiteko, biltegiratze geldikorreko negozio-lerro berri bat ezarri behar da, industria eta planta fotovoltaikoetarako energia biltegiratzeko jartzen diren bateriak, alegia.

Gainera, erabilitakoak aprobetxatu nahi dituzte bigarren bizitzako bateriak eskaintzeko. “Ibilgailuen fabrikatzaileekin akordio bat egitea litzateke, bigarren bizitza bat emateko, hasierako aplikazioa bezain zorrotzak ez diren aplikazioetarako”. Eta mugikortasun-lerroa itsas sektorera zabaltzea, aisia-ontzietara bideratuago baitago.