Talgok DSBri entregatutako trenetako bat (Argazkia: TALGO)

Danimarkako DSB operadorearen onarpen formalaren ondoren (Danimarkako Talgo 230 trenak entregatzen hasi zen), EuroCity (EC) izenarekin zirkulatzen hasi dira Kopenhague-Hanburgo ibilbidean

Talgo-230 trenek zerbitzu komertzial ofiziala hasi dute Danimarkan eta Alemanian, Kopenhague-Hanburgo ibilbidean, DSB estatu operadore danimarkarraren eskutik. Eguneko eta zentzumeneko EuroCity (EC) zerbitzu bat emanez egiten dute, egungoaren ordez, material zaharrago batez hornitua, hurrengo asteetan eguneroko maiztasun kopurua pixkanaka handitzeko. Horrek esan nahi du, beste abantaila batzuen artean, bidaiariak garraiatzeko gaitasuna hirukoiztu baino gehiago egiten dela zerbitzu bakoitzean; izan ere, tren berriek 492 plaza dituzte, eta orain arte 136ko ibilgailuak erabili dira.

Copengague-Central geltokian ekitaldi labur bat egin ondoren, azaroaren 3an abiatu da inaugurazio zerbitzua, 14:11n, Danimarkako hiriburutik, eta espero da Hamburgo-Central geltokira 19:02an iristea, Ringsted, Odense, Kolding eta Padborgen (Danimarkako lurraldean) eta Schleswigen (Alemaniako lurraldean) geldialdiak egin ondoren. Kontrako norabidean, Talgoren materialarekin egindako EC 396 ontzia 10:53an atera da Alemaniako hiritik, eta 15:50ean iritsi da Danimarkako hiriburura. Etorkizunean, Fehrman itsaspeko tunela irekitzearekin batera, bi hirien arteko bidaia-denbora ia erdira murriztuko da.

Mugarri hau DSBk Danimarkan eta nazioartean zirkulatuko duten Talgo 230 trenak onartu eta bi aste eskasera gertatu da; urriaren 21ean, Talgok 16 unitatez osatutako bi eskaeren trenak formalki entregatzen hasi zen. Ekimen honek fabrikatzaile espainiarraren sendotasuna eta gaitasun teknologikoa erakusten du, eta Talgoren posizioa sendotzen du mundu mailako mugikortasun-soluzioetan erreferente gisa, Berlinen ICE L modeloa aurkeztu eta Alemaniako DB operadoreak trenak onartu ostean.

Garraio jasangarria Europan

Ibilbide hau Talgo trenekin inauguratzearekin batera, bi herrialdeen arteko garraio alternatiba bat sustatzen da. Izan ere, Danimarka eta Alemania garraioan emisioak murrizteko konpromiso handiena duten herrialdeen artean daude. EuroCity trenen % 95 berreskuragarriak dira, eta aurrekoak baino askoz arinagoak; beraz, energia kontsumoa askoz txikiagoa da, eta, beraz, onuragarriagoa ingurumenerako.

EuroCity trenak 200 km/h-ko eragiketa komertzialerako atoian eramandako konposizioak dira -nahiz eta 230 km/h-ko gehieneko abiadurarako diseinatuak-, eta konfigurazio malgua dute, 9 eta 15 bidaiari auto artekoa (bagoiak), lehen eta bigarren mailako autoekin, eta mugikortasun mugatuko pertsonentzako auto batekin (MUP). Gehieneko edukiera 492 plazakoa da guztira, eta horrek aukera ematen dio DSBri egungo eskaintza modernizatzeko eta zabaltzeko.

Talgoko EuroCity tren horiek zerbitzuan jarrita eta urriaren erdialdean Alemaniako ICE L trenak aurkeztuta, aurrera jarraitzen da Talgok trazatutako planarekin, Talgo 230 trenak bezeroek aukeratutako helmugetara eramateko. Mugarri berri horrekin, Talgok Europa mendebaldeko eta erdialdeko Intercity trenen merkatuko fabrikatzaile lider gisa duen posizionamendua indartzen da, eta Espainiako konpainiak Europar Batasuneko lehen ekonomietako batzuetako gobernu enpresei kalitate goreneko produktuak hornitzeko duen gaitasuna erakusten da.

16 treneko flota DSBrentzat

DSBrako Talgo 230 trenek 16 unitateko flota osatzen dute, partzialki entregatuta eta partzialki fabrikazioaren azken faseetan daudenak, elkarren segidako hainbat kontraturen ondorioz. 2020ko otsailean, lizitazio prozesu oso lehiakor baten ondoren, DSBk 500 milioi euroko esparru kontratua esleitu zion Talgori, zortzi tren oso hornitzeko 134 milioiko lehen agindu irmoarekin. Ondoren, 2021eko apirilean, DSBk tren horien edukiera % 10 handitu zuen, unitate bakoitzeko 492 plazaraino, eta 2023ko apirilean zortzi tren gehigarriren beste eskaera bat egin zuen, 184 milioi euroren truke.

EuroCity trenak, Talgo 230 plataformakoak, interoperabilitate handiagatik eta Talgok abiadura handian duen esperientzia eta errodadura teknologia esklusiboa integratzeagatik nabarmentzen dira. Unitate horiek arinak eta ahalmen handikoak dira. 230 km/h-ko abiadurara irits daitezke, eta errendimendu optimizatua eskaintzen dute azelerazioan eta balaztatzean. Ezaugarri horiei esker, ezin hobeak dira tren-sare trinkoetan eta geltoki ugarirekin jarduteko, non efizientzia eta malgutasuna behar diren oso konektatuta dauden hiri-inguruneetan.