A & M talde alemaniarrak – Sestaoko La Naval ontziolako lursailak hartzekodunen konkurtsoan eskuratzeko enkantean eskaintzaileetako bat eta VGP enpresa logistiko belgikarraren ondoren bigarren eskaintza ekonomiko altuena aurkeztu zuena – Ez du amore eman ontzigintzari lotutako proiektu industrial handi bat Euskadin garatzeko ekimenean, taldeko iturrien arabera.
A & Mko industria-proiektuak 120.000 metro koadro inguru beharko lituzke, lurzatiaren ia 300.000 metroko azaleratik, eta, beraz, prest legoke VGPrekin irtenbide partekatu bat negoziatzeko, itsasadarraren ondoan itsasontzi-jarduerari eusteko, logistikarik handiena barnealdera duela.
A & Mren proposamenak, lursailengatik eskaini zituen 30 milioiez gain, beste 30 milioi euroko inbertsio gehigarria aurreikusten du ontziolaren instalazioak egokitzeko.
Proiektuak barne hartuko lituzke itsasontziak eraikitzea, itsas konponketak egitea, offshore sektorerako osagaiak egitea eta energia berdearen arloan sartzea, zehazki hidrogenoan. Horrek, irteeran, 300 lanpostu zuzen sortuko lituzke.
Konkurtso prozesuan erabilitako dokumentazioaren arabera, Grupo Ferretti ontziola italiarrak eta Boskalis, FMC eta Ares ontzigintza sektoreko konpainiek parte hartuko luketen proiektu industrial baten buru da A & M.
Enpresa horien lankidetzari esker, lau ontziren hasierako eraikuntza-zorroa eskuratu ahal izango litzateke. A & M-ren arabera, itsasontzi hidrografiko-ozeanografiko bat izango litzateke, 85 metroko luzera eta goi teknologiako luzera izango lukeena; 70 metroko luzera izango lukeen patruila-ontzi bat; xurgatzeko eta mozteko draga bat, eta, azkenik, Vox Alexiaren eraikuntza osatzea.
Bazkide horiez gain, A & Mk aurre-akordio batera iritsi da Koreako ontzigile handietako batekin, epe luzerako lankidetza bat lortzeko, Europan ontzi espezializatuak eraikitzeaz arduratzeko, eta horiek ez dira serie garrantzitsuetan egiten, Korean adibidez.
Navaleko dikeak mantentzeak aukera emango luke, halaber, Nerbioi itsasadarrean ontziak konpontzeko jarduera berreskuratzeko. Hori interesgarria izango litzateke euskal ontziola pribatuentzat, beren eraikuntza-jarduerari normaltasunez eusten baitiote, baina ez baitute horrelako instalaziorik lan horietarako.
Beste negozio gehigarri bat, A & M-ren arabera, plataforma eoliko flotatzaileetarako itsas ekipoak eraikitzeko jarduera izango litzateke, eta datozen urteetan horren gorakada handia espero da. Hori dela eta, Nautilus euskal industria-partzuergoarekin harremanetan jarri gara, zeinak teknologia propioko proiektu bat garatzen baitu itsas plataforma eoliko flotatzaileen merkatua gidatzeko.
Enpresa alemaniarraren proiektu industrialean Nel Hidrogen konpainia norvegiarra ere badago, hidrogeno berdea sortzeko tamaina handiko elektrolizagailuetarako Iberdrolaren bazkide teknologikoa.
Azkenik, A & M ekimenak ontzigintza-sektoreko industriako langileentzako prestakuntza-zentro bat barne hartzen du. Horregatik guztiagatik, industria-ekimen hori bateragarria izan daiteke lurren erdien jarduera logistikoarekin, eta Sestaoko Udalak bere hirigintza-planean eskatzen dituen % 51ren industria-erabileretara gehiago hurbiltzen da ZKBrenera baino.