Europako Batzordeak babes handia eman dio Oronaren jarduera berritzaileari, Alemaniak igogailu bati ezarritako betoa bertan behera utzi baitu, Europako araudia betetzen ez zuela argudiatuta. Justifikaziorik gabeko arrazoi hori ez ezik, eskaera horietatik “haratago” doala uste du Bruselak, “Eraginkorragoa eta seguruagoa” delako, eta igogailu hori herrialde alemaniarrean berriro merkaturatzeko aukera ematen diolako Gipuzkoako kooperatibari.

Gatazka duela bost urte baino gehiago hasi zen, Hernanin egoitza zuen kooperatiba Europan zabaltzen hasi zenean eta M33v3 igogailua herrialde askotan ezarri zuenean, besteak beste, Holandan, Belgikan edo Frantzian. Hala ere, eredu hori Alemanian aurkeztu zuenean herrialdeko jatorrizko enpresek mesfidantza adierazi zuten.

Presioaren ondorioz, Alemaniako ziurtapen-agentzia ikuskatzaileak, Espainiako AENORen baliokideak, produktu hori germaniar lurretan merkaturatzeari betoa jarri zion. Erabaki hori hartzeko arrazoia eredu hori “Europak harmonizatutako arauetatik kanpo” zegoela izan zen, Oronak atzo adierazi zuenez, eta punta-puntako teknologia bat zuen igogailua berregokitu behar izan zuen, giza akatsa saihesteko.

Bost urte eta erdi geroago, Europako Batzordeak gezurtatu egin du M33v3 ez dela Europako araudira egokitzen, eta, horrez gain, haren gaitasun teknologiko handia goraipatzen du. Izan ere, “Berrikuntza babesteko funtsezko printzipioan” oinarritzen da, Alemanian igogailu bat merkaturatzea ahalbidetzeko. Igogailu hori, bestalde, Europar Batasuneko herrialde askotan dago jada, eta ez zuten inolako oztoporik jarri, ezta araudiaren aurkakotzat jo ere.

Bruselak teknikari independenteek idatzitako hainbat txosten jaso ostean hartu du erabakia, eta, horren arabera, bere ezaugarriak “eskatutako eskakizunetatik harago doaz, modernoagoa, eraginkorragoa eta seguruagoa delako”, kooperatibak gehitu duen I+G+Bari esker.

Oronak atzo adierazi zuenez, konpainiaren “mugarri bat” da erabakia, “Europako hamabi herrialdetan igoera bertikalari dagokionez”. Izan ere, duela gutxi beste laguntza bat eman diote Europar Batasunean duen nazioartekotze-estrategiari, Bruselako metrorako kontratu bat esleituta.

Europa Europar Batasunak Belgikan duen egoitzaren enkarguaren arabera, 40 igogailu berri jarriko dituzte Belgikako hiriburuko metroa zeharkatzen duten hainbat geltokitan.

Enkargu honek indartu egiten du Oronaren posizioa Bruselan, bere harreman komertziala 2010etik baitago. Gaur egun, Gipuzkoako kooperatibak du 150 jasogailu mantentzeko ardura.

Orona pozik agertu zen lortutako kontratu horregatik eta Europako Batzordeak bere M33v3 Alemanian merkaturatzea baimentzeko hartutako erabakiagatik; izan ere, adierazi zuenez, bi adibide erakusten dituzte: merkatu komunitarioaren alde egiten duen apustua zuzena dela eta ikerketarako eta garapenerako egiten duen ahalegina bide egokian dagoela.

Hala, adierazi zuen Orona EB proiektuak, 2030era arte proiekzioa duen euskal enpresak egindako ikuspegi estrategikoaren barruan, Europan duen presentzia sendotzea duela helburu, kalitateko eta prestazio teknologiko handiko zerbitzu baten bidez, zuzeneko lehiakideengandik bereizten duena.

Oronak esparru komunitarioan dituen harreman komertzialak areagotzea proposatu du, goratze bertikalaren balio-katearen maila guztiak estaliko dituen “negozio-eredu integral” baten bidez. Prozesu bat marraztu zuen, jasogailuaren diseinuarekin hasten dena. Prozesu horri jarraitzen dio fabrikazioak, instalazioak eta saldutako modeloaren kontserbazioak.

Gipuzkoako kooperatiba arduratzen da, halaber, urteak igaro ondoren bere produktua modernizatzeaz eta, beharrezkoa izanez gero, hura ordezkatzeaz, edo “bere dimentsio osoan Europan duen esperientzia kooperatiboaren balioak zabaltzeaz”.

Era berean, Orona EB lan egiten duen merkatu guztietan lehiakortasuna indartuko duen proiektua dela iritzi zion, eta bere ekoizpen-gaitasuna eta I+G+b jarduerak areagotzen lagunduko duela, “Jakinda berrikuntza eta segurtasuna funtsezko zutabea direla eta izaten jarraituko dutela” Hernani sinatzeko.