Coronavirusen pandemiaren ondoriozko krisi ekonomikoa eta automobilaren inguruko etorkizuneko ziurgabetasuna direla eta, auto berrien salmentak oztopatzen ari dira Euskadin,% 11ko beherakada nabarmenekin, baina mugikortasun-premiek egungo turismoen salmentak mantentzen dituztenez Euskadin, hazi egin dira aurtengo lehen hiruhilekoan.

Zehazki, 2021eko urtarriletik martxora bitartean, bigarren eskuko autoen salmentak% 1,15 hazi dira Euskal Autonomia Erkidegoan, eta 17.184 automobil transferitu dira guztira; Espainiako Estatuan, batez beste,% 1,1eko igoera baino pixka bat handiagoa izan da, Ibilgailuen Merkatarien Elkarte Nazionalaren (Ancove) datuen arabera.

Joan den martxoan, Euskadin bigarren eskuko 6.566 ibilgailu saldu ziren, hau da,% 68,36 igo ziren 2020ko hilabete berarekin alderatuta. Logikoa da hori; izan ere, aurreko ekitaldiko hilabete horretan gogoratuko denez, konfinamendua gertatu zen, kovid 19 pandemiaren ondoriozko osasun-arriskuak arintzen saiatzeko. Nolanahi ere, EAEko hazkundea Espainiako batez bestekoaren gainetik egon da (% 65).

EAEko egoera lurraldeka aztertuz gero, alde nabarmena ikusten da. Hala, Gipuzkoa izan zen portaera okerrena izan zuen lurraldea, eta salmentak% 57,6 igo ziren turismoetan, guztira 2.096 auto saldu baitziren hilabetean; Araban, berriz, bigarren eskuko autoen salmentak% 87,04 igo dira, eta 1.025 auto saldu dira guztira. Bizkaian, bilakaera erdiko puntuan kokatu da, salerosketa-eragiketek% 70,38 egin baitute gora, eta 3.445 ibilgailu transferitu dira.

Ekitaldi honetako lehen hiruhilekoa kontuan hartuta, Gipuzkoan bigarren eskuko 5.533 ibilgailu saldu dira,% 2,12 gehiago; Bizkaian, berriz, 8.953,% 0,26ko hazkundea baino ez, eta Araban 2.698 auto,% 2,16 gehiago, eskuz aldatu dira.

Zifra horiek EAEko kontzesionarioetatik ateratako automobil berrien kopuruekin alderatuz gero, ikus daiteke Euskadin 5.610 auto saldu direla guztira, iazko epe berean baino% 11 gutxiago. Lurraldeka, Araban bilakaera positiboa izan da: 1.013 ibilgailu berri saldu dira; Gipuzkoan, 1.803; eta Bizkaian, lehen eskuko 2.794 auto matrikulatu dira. Bilakaera negatiboa izan da,% 12,3 eta% 13 artean.

Espainiako Estatuan, oro har, ohiko turismoen merkatua% 1,08 igo zen urteko lehen hiruhilekoan, 454.118 unitate transferitu baitziren, martxoan 180.258 saldu ondoren, 2020ko hilabete berean baino% 65 gehiago; izan ere, kontzesionarioak itxita egon ziren 14tik aurrera konfinamenduaren ondorioz.

Nabarmendu beharreko elementu bat da auto berrien prezioak garestitu egin direla urtearen hasieran, matrikulazio-zergaren eta elektrifikazioaren ondorioz (% 6,9); aldiz, unean uneko ibilgailuen batez besteko prezioak beheranzko bilakaera izan du martxoan,% 0,4ko murrizketarekin, eta batez beste 16.589 euroan kokatu da, Coches.net-en datuen arabera.

Antzinatasunaren arabera, urtebete baino gutxiagoko automobilak aukera-ereduen eskaintzaren% 2 izan ziren, eta urtebete eta bi urte arteko autoen% 28, lau eta bost urte bitartekoen% 24, sei eta hamar urte bitartekoen% 20 eta hamar urte baino gehiagoko autoen% 26.

Martxoan, Espainiako merkatuan eskaintza handiena izan zuten modeloak Volkswagen Golf, BMW Serie 3, Seat León, Mercedes-Benz C eta Audi A3 izan ziren, gehien eskatu ziren autoak BMW Serie 3, Volkswagen Golf, Seat León, Mercedes-Benz C eta Audi A3 izan ziren.

Erabilitako autoen salmentak gora egin du eta berrienak behera Euskadin

Coronavirusen pandemiaren ondoriozko krisi ekonomikoa eta automobilaren inguruko etorkizuneko ziurgabetasuna direla eta, auto berrien salmentak oztopatzen ari dira Euskadin,% 11ko beherakada nabarmenekin, baina mugikortasun-premiek egungo turismoen salmentak mantentzen dituztenez Euskadin, hazi egin dira aurtengo lehen hiruhilekoan.

Zehazki, 2021eko urtarriletik martxora bitartean, bigarren eskuko autoen salmentak% 1,15 hazi dira Euskal Autonomia Erkidegoan, eta 17.184 automobil transferitu dira guztira; Espainiako Estatuan, batez beste,% 1,1eko igoera baino pixka bat handiagoa izan da, Ibilgailuen Merkatarien Elkarte Nazionalaren (Ancove) datuen arabera.

Joan den martxoan, Euskadin bigarren eskuko 6.566 ibilgailu saldu ziren, hau da,% 68,36 igo ziren 2020ko hilabete berarekin alderatuta. Logikoa da hori; izan ere, aurreko ekitaldiko hilabete horretan gogoratuko denez, konfinamendua gertatu zen, kovid 19 pandemiaren ondoriozko osasun-arriskuak arintzen saiatzeko. Nolanahi ere, EAEko hazkundea Espainiako batez bestekoaren gainetik egon da (% 65).

EAEko egoera lurraldeka aztertuz gero, alde nabarmena ikusten da. Hala, Gipuzkoa izan zen portaera okerrena izan zuen lurraldea, eta salmentak% 57,6 igo ziren turismoetan, guztira 2.096 auto saldu baitziren hilabetean; Araban, berriz, bigarren eskuko autoen salmentak% 87,04 igo dira, eta 1.025 auto saldu dira guztira. Bizkaian, bilakaera erdiko puntuan kokatu da, salerosketa-eragiketek% 70,38 egin baitute gora, eta 3.445 ibilgailu transferitu dira.

Ekitaldi honetako lehen hiruhilekoa kontuan hartuta, Gipuzkoan bigarren eskuko 5.533 ibilgailu saldu dira,% 2,12 gehiago; Bizkaian, berriz, 8.953,% 0,26ko hazkundea baino ez, eta Araban 2.698 auto,% 2,16 gehiago, eskuz aldatu dira.

Zifra horiek EAEko kontzesionarioetatik ateratako automobil berrien kopuruekin alderatuz gero, ikus daiteke Euskadin 5.610 auto saldu direla guztira, iazko epe berean baino% 11 gutxiago. Lurraldeka, Araban bilakaera positiboa izan da: 1.013 ibilgailu berri saldu dira; Gipuzkoan, 1.803; eta Bizkaian, lehen eskuko 2.794 auto matrikulatu dira. Bilakaera negatiboa izan da,% 12,3 eta% 13 artean.

Espainiako Estatuan, oro har, ohiko turismoen merkatua% 1,08 igo zen urteko lehen hiruhilekoan, 454.118 unitate transferitu baitziren, martxoan 180.258 saldu ondoren, 2020ko hilabete berean baino% 65 gehiago; izan ere, kontzesionarioak itxita egon ziren 14tik aurrera konfinamenduaren ondorioz.

Nabarmendu beharreko elementu bat da auto berrien prezioak garestitu egin direla urtearen hasieran, matrikulazio-zergaren eta elektrifikazioaren ondorioz (% 6,9); aldiz, unean uneko ibilgailuen batez besteko prezioak beheranzko bilakaera izan du martxoan,% 0,4ko murrizketarekin, eta batez beste 16.589 euroan kokatu da, Coches.net-en datuen arabera.

Antzinatasunaren arabera, urtebete baino gutxiagoko automobilak aukera-ereduen eskaintzaren% 2 izan ziren, eta urtebete eta bi urte arteko autoen% 28, lau eta bost urte bitartekoen% 24, sei eta hamar urte bitartekoen% 20 eta hamar urte baino gehiagoko autoen% 26.

Martxoan, Espainiako merkatuan eskaintza handiena izan zuten modeloak Volkswagen Golf, BMW Serie 3, Seat León, Mercedes-Benz C eta Audi A3 izan ziren, gehien eskatu ziren autoak BMW Serie 3, Volkswagen Golf, Seat León, Mercedes-Benz C eta Audi A3 izan ziren.

Egilea Andoni Beitia