Sestaoko La Naval zaharraren instalazioen titularra den Construcciones Navales del Norte (CNN) enpresaren lursailengatik enkantea galdu duten enpresa-taldeak eta UGT sindikatua, eta konkurtso-administratzaileak aktibo nagusia, ontziolaren 280.000 metro koadroak, barnean direla dikeak eta kaiak Nerbioi itsasadarraren ondoan, esleitzeko emandako ebazpenaren aurka alegazioak aurkeztu dituzten enpresa-taldeak, Bilboko merkataritza-aretoaren 2. zenbakiko erabakiaren alde egiten duen epaile-taldeak, Bilboko merkataritza-aretoaren 2. zenbakiko erabakiaren alde egiten duelako.

Ontzigintzari eutsi nahi zioten bi taldeetako iturriek (a & m eta Marina Meridional) uste dute konkurtso-administratzaileak ontziola zaharraren aktibo gehienak enkantean jarri beharreko lursail bakar batean konfiguratzea erabaki izanak, zatitu beharrean, zerikusia duela negozio-unitateari eusten laguntzearekin eta jardueraren jarraipena ahalbidetzearekin, hau da, itsasontzien eraikuntzarekin, eta ez logistikarekin.

Ildo horretan, a & Mk adierazi du, konkurtso-prozesuaren eta epaileak hartzen dituen erabakien legezkotasuna eta segurtasun juridikoa erabat errespetatuz, positiboa izango litzatekeela ontziolaren instalazioen berezko balioa kontuan hartzea, bai eta Sestaoko Udalaren hirigintza-araudiek azalera horien% 51 industria-erabileretarako dela kalifikatzea ere.

A & Mk adierazi du VGP talde logistikoarekin harremanetan jarri dela “zoriontzeko” eskaintza ekonomiko handiagoaren araberako esleipenagatik, eta 120.000 metro karratu inguruko erabilera negoziatzeko prest dagoela, dikeak barne, ontzigintza-proiektuekin aurrera jarraitu ahal izateko, gainerako 160.000 metroak VGPk defendatzen duen ekimen logistikorako utziz.

Izan ere, konkurtso-administratzailearen erabakiari egindako alegazioen harira jasotako kritiketan, zalantzan jartzen da hark bere likidazio-proposamena epaitegira bidali izana, aurkeztutako eskaintzetan oinarrituta, baina esleipen-arrazoibide bakartzat lote bakoitzaren zenbateko ekonomiko handiagoa hartuta.

Eskaintzaile horien ustez, konkurtso-administratzaileak La Navaleko hartzekodunak deitu izan balitu – Jakina, guztiak ere ontzi-zerbitzuen edo -materialaren hornitzaileak –, ziurrenik nahiago lukete kobratzeke dituzten kredituengatik zenbateko txikixeagoa jasotzea, baldin eta ontziola baino bezero garrantzitsuenetako bat desagertuko ez balitz, offshore ontziak edo egiturak eraikitzen aritzen den bitartean.

Orain, Bilboko 2 zenbakiko epaitegiko titularrak Sestaoko La Naval ontziola zaharraren likidazio prozesuan aurkeztutako alegazioak baloratu beharko ditu, eta zalantzan jarri beharko du lursailak Belgikako VGP taldeari esleitzea; izan ere, talde horrek jarduera logistiko eta industrialetarako poligono bat garatu nahi du, baina ez ontzigintzakoa, ia 300.000 metro koadroko lursailean.

Gogoratuko denez, ontzigintzan eta ontziola baten berezko dikeen mantentze-lanetan oinarritutako eskaintzak aurkeztu zituzten bi taldeek (30 eta 24 milioi euro inguru, hurrenez hurren) ez zituzten lortu VGP taldearen 36 milioiak.

Horregatik, onartzen dute zaila dela erabakia aldatzea, baina uste dute posible izango litzatekeela – Euskal administrazioen inplikazioa badago La Navaleko ontziola zaharrean ontzigintza eta industria defendatzeko – Ontzigintza eta logistika uztartzeko irtenbide bat bilatzea.

Eusko Jaurlaritzako iturriek azaldu dutenez, Epaitegiaren behin betiko erabakia hartu arte ez dute La Naval zaharraren egoera aztertuko.

Bestalde, EAEko enpresa-iturriek uste dute ez zela egoera horretara iritsi behar –Euskadiko ontziola-instalaziorik lehiakorrenak desagerraraz ditzakeela–, baina aitortu dute agian a & Mren eta Mar Meridionalen bi eskaintzek ez zutela VGPren finantza-sinesgarritasun bera, Espainiako Estatuan duela sei urtetik dagoen talde bat, eta dagoeneko itxita dagoela Madrilen, Bartzelonan, Zaragozan eta Bartzelonan milioi bat metro koadro industria-lurzoru baino gehiago erosteko aukera.

Egilea Andoni Beitia