VW Nafarroak ekoizpena bi eta bost egun bitartean gelditu beharko du

Nafarroako Volkswageneko zuzendaritzak ekoizpena geldituko du datorren astean erdieroaleen hornidura faltagatik, sindikatuetako iturriek jakitera eman dutenez.

3.000 eta 7.000 auto artean ekoizteari uztea

Enpresak ez du egun kopurua zehaztu, baina bi eta bost egun arteko tartea egon daitekeela aurreratu dute egunkariko iturriek, apirilaren 19an eta 20an, hain zuzen ere. Geldialdi horretan, lantegiak 3.000 eta 7.000 auto artean ekoizteari utz diezaioke.

VW Navarrak egun horietan langileak arautuko ditu indarrean duen LEIaren bidez. Dena den, oraindik dena airean dago, eta enpresak aste honetan jakinarazi behar die langileei nola eragingo duen gabezia horrek.

Polorako eta T-Crosserako beharrezkoak diren pieza elektroniko horiek Europatik eta Asiatik datoz; eta guztiak ibilgailuaren hainbat lekutan erabiltzen diren erdieroaleei buruzkoak dira, hala nola irratian edo istripuetarako SOS gailuan.

Etenaldi berri hori baieztatzen bada, oraindik ez dakite ekoizpena errekuperatu ahal izango den edo, aitzitik, programaren beste jaitsiera bat ekarriko duen.

Hirugarren txanda berriz aktibatzen da

Coronavirusaren pandemiak eragindako krisiak ez du eraginik izango lantegiko hirugarren txandaren suspertzean, astelehen gauean hasiko baita.

Hedabideei zabaldutako prentsa-ohar baten bidez, Alfredo Morales (UGT) batzordeko presidenteak deitoratu egin du “egungo testuinguruaren aldakortasuna berrestera baino ez datorren albistea”.

UGTk azaldu duenez, “Piezen hornidurari buruzko egoera kritikoa da, eta horren ondorioz, datorren astean aurkeztuko den ezegonkortasunak ekoizpena gelditzea eragin dezake, baina aldakortasuna dela eta, oraindik ezin da markatu zenbat egun eta zenbat egun geldi daitezkeen”.

Programa 257.258 autora murriztu da

VW Navarrak martxoaren amaieran iragarri zuen 2021erako aurreikusita zegoen 3.300 autoren ekoizpena jaitsi egingo zela. Erdieroaleen hornikuntza arazoek lantegiaren jarduera baldintzatzen dute, apirileko egutegiari eusten baitzion eta maiatzaren 14an eta 28an aktibatzen baitzen. Horrela, Nafarroako Volkswagenek 257.258 auto ekoitziko ditu aurten.

Zuzendaritzak emandako datuen arabera, egungo poloaren ekoizpena 42.305 autoraino igo da, hasiera batean 33.450 auto zeuden. Uda honetan kaleratuko den Polo Pak, berriz, 35.269 auto gutxiago emango ditu orain arte ezarritako 40.169etatik. T-Cross-ek ere, bere fabrikazio itxaropenak zertxobait beheratuta ikusten ditu. Ekoizpena 168.921 unitatetan geratu da, 170.921 autoren aurretik.

CUVak, irailean abiatzen den kirol aireko bide batek, 10.763 salmenta aginduei eusten die. Enpresak baieztatu duenez, erdieroaleen merkatuko aldakortasunak aurrera jarraituko du, eta, beraz, baliteke ekoizpenek eragina izatea. Erdieroaleen gabeziak, ia edozein aparatu elektronikoren burmuina funtzionarazten duten txipak, koronabirusaren krisia du zerikusia. Mundu erdiko gobernuak duela urtebete baino gehiago konfinamendu gogorrak dekretatzen hasi zirenean, automobilgintzak eskaera asko bertan behera utzi zituen.

Aldi berean, kontsumoko elektronikaren salmentak gora egin zuen, etxean ordu gehiago egotearen eta telelanaren gorakadaren ondorioz. Horrela, erdieroaleen ekoizleek iristen zitzaizkien eskaeretara (ordenagailuak, mugikorrak, tabletak…) egokitu zituzten beren prozesuak eta instalazioak, autoen salmentak hain azkar berreskuratuko zirela kontuan hartu gabe.

Hori egitean, hornikuntza-kate sinpleak ezin izan du pandemiaren aurretik egiten zuen bezala erantzun.

Teknikari eta administrarientzako zirriborroa

Bestalde, zuzendaritzak akordio-zirriborro bat aurkeztu dio batzordeari, teknikarien eta administrarien errendimendu indibidualaren araberako irizpideak birdefinitzeko, ordainketa horren % 120ra iristeko, zuzeneko eskulaneko langileek duten bezala.

UGT, CCOO, ELA, LAB eta CGT sindikatuei aurkeztu die dokumentua zuzendaritzak. Dokumentu hori bederatzigarren hitzarmen kolektibotik dator.