CAFek 250 milioiko kontratua sinatu du Suediarekin

AB Transitio Suediako garraio enpresa publikoak 250 milioi euro baino gehiagoko balioa duen kontratua esleitu dio CAFi, eta energia garbiek bultzatutako 28 tren hornitzea aurreikusi du, Gipuzkoako konpainiak atzo jakinarazi zuenez; izan ere, Eskandinaviako herrialdean duen presentzia indartu du.

Esleipen horren oinarria da AB Transitok 2014an eskualdeko trenak erosteko sinatu zuen akordio bat, helburu bikoitzarekin: datozen urteetan garraio publikoaren eskaria gero eta handiagoa izango dela aurreikustea, eta flota berritzea, Europako beste herrialde askotan bezala, klima-aldaketaren aurka borrokatzeko ingurumen-inpaktua minimizatu nahi duen eragiketa batean.

Azken erronka horrekin bat etorriz, CAFek hornituko dituen trenek ingurumena errespetatzen dute, eta Suedian dauden muturreko baldintza klimatikoetan zerbitzua emateko gai den ekipamendu bat dute, non neguko -40º eta udako +40º arteko tenperaturak dauden.

Kontratatutako lotea lau autoko 20 unitate elektrikok eta beste zortzi unitate bimodalek osatzen dute, eta energia elektrikoa biodieselarekin konbinatzen dute; azken erregai hori% 100 berriztagarria da. Lehen trenak 2023. urtearen amaierarako entregatuko dituzte, eta lau eskualde suediarretako lineak zeharkatuko dituzte.

19 unitate elektriko eta 7 biodiesel

CAFek gaineratu duenez, kontratuak (Power car bat ere emango du) hornidura handitzeko aukera aurreikusten du, 19 unitate elektrikora eta zazpi biodiesel bimodaletara igotzeko, eta horrek 250 milioiko hasierako aurrekontua bikoiztea ekarriko luke.

CAFek uste du tren horiek Suediako lau eskualde horietan garapen ekonomikorako aukera berriak sortzen lagunduko dutela; izan ere, trenbideko garraioak “funtsezko eginkizuna” du eskualdeen barruko zein horien arteko joan-etorrietan.

Mandatu honek babes handia ematen dio Beasaingo konpainiak Suedian bere presentzia sendotzeko duen asmoari; izan ere, 2019an aurrerapen handia egin zuen, CAFek Euromaint Suediako enpresa erosi zuenean, herrialde eskandinaviarreko trenen mantentze-lanen liderra.

Operazio horrek garrantzia du, merkatu horrek datozen urteetan “lizitazio kopuru handia” sortuko duela aurreikusten delako, CAFek Norvegia, Helsinki, Stockholm eta Lunden proiektuak egin dituela adierazi zuen.