Espainiako Gobernuak auto elektrikoa bultzatu nahi du

Espainiako Gobernuak mugikortasun jasangarria, auto elektrikoa eta trantsizio energetikoa babestu nahi ditu, Espainiako ekonomiaren hazkundera itzultzea bultzatzeko, Pedro Sanchez Gobernuko presidenteak atzo adierazi zuenez, Berreskuratze Planean jasotako proiektuetara bideratu nahi dituen zenbatekoak zehaztean, Europako Batzordeak baimena ematen duenean iritsiko diren Europako funtsei esker, ziurrenik uda hau baino lehen.

Espainiako Gobernuaren arabera, ekonomia berdeak eta trantsizio ekologikoak datozen bi urteetan inbertituko dituzten 70.000 milioi euroetatik hamar euro inguru hartuko dituzte. Bolumen horretatik, auto elektrikoari lotutakoek 13.200 milioi euro izango dituzte, aipatutako mugikortasun iraunkorraren estrategiaren barruan.

Azkenean, Madrilgo Exekutiboak, edo horren zati batek behintzat, ikusi du automobilgintzaren industria Espainiako Estatuko lehena dela eta, kalitatezko enpleguak eskaintzeaz gain, esportatzailea denez, Espainiako merkataritza-balantzari modu positiboan laguntzen diola.

Baina ibilgailu elektrikoaren gorakadak baterien karga-sarea handitzearen eskutik joan behar du. Horregatik, badirudi oraingoan bai, elektrifikazioa bultzatzeak – Estatu osoan banatutako karga-puntu gehiago ezarrita – Bereganatuko duela diru gehien Erkidegoko funtsetatik.

Hori albiste ona da Euskadirentzat, ez baita ahaztu behar automobilgintzari eta energia elektrikoari lotutako industria kapitala dela Euskadin, eta Euskadiko BPGren lehen partida sortzen duela.

Kobidaren osteko susperraldirako prozesua

Inbertsio horiekin guztiekin, Espainiako Estatuaren hazkunde ekonomikoa bultzatu nahi du Sanchezek, behin kobidaren osteko susperraldia hasten denean, BPGren bi puntu erantsi eta 800.000 lanpostu gehitzea espero baitu.

Hori bai, “Bizitzan birritan bakarrik errepikatzen den aukera hau”, Sanchezen arabera, Europako funtsen etorrerarekin lotuta dago, 140.000 milioi euro sei urtean. Hala ere, Bruselak oraindik ez du milioi-zaparrada hori baimendu, hainbat erreforma, pentsio, lan-merkatu eta abarren menpe dagoelako, baina 2021eko aurrekontuetan aurreikusitako 27.000 milioietatik tira egingo du, Europako diru hori jaso aurretik.

Ibilgailu elektrikoa bultzatzeari dagokionez, sektoreak begi onez ikusten du edozein laguntza-neurri, baina gogorarazi du erreferentea Norvegia dela; izan ere, 2020an, munduko lehen herrialdea bihurtu zen, eta auto elektrikoak urteko matrikulazio berrien% 50 baino gehiago izan ziren. Horretara iristeko Norvegiako auto elektrikoek pizgarriak dituzte, besteak beste, BEZaren% 25eko ordainketa aurreztea, autobideetako bidesariak doan, autobus-errei bidezko zirkulazio librea eta Oslo bezalako hirietan doako aparkalekua.

Espainiako Estatuan, ordea, joera da autoak, elektrikoak izan ala ez, hirietatik ateratzea, baterietan duten habitat naturalena, autonomia, kargatzeko puntuak eta tokiko emisio txikienak direla eta.

Nolanahi ere, ibilgailu elektrikoentzako laguntzak ongi etorriak dira, Euskadiko automobilgintzaren sektoreko iturriek azaldu dutenez; izan ere, Euskadin, EVEk, Eusko Jaurlaritzaren mendekoak, Moves II plana kudeatzen du. Euskal Autonomia Erkidegoaren kasuan, 4,5 milioi euroko laguntzak jarri ziren martxan hasieran, lau jarduera-ardatzetan banatuta: energia alternatiboen ibilgailuak erostea, ibilgailu elektrikoak kargatzeko guneak ezartzea, bizikletak mailegatzeko sistemak ezartzea eta lanerako mugikortasun jasangarrirako neurriak ezartzea.

Oraindik datarik ez

Reyes Maroto Industria ministroak oraindik ez dio datarik jarri Automobilgintza Mahaiari, sektoreak eta EAJk eskatzen dioten bezala, besteak beste, ministroak esan du Automobilgintza Mahaia deituko duela “datozen asteetan”. Mahai hori ez da azarotik bildu, eta automobilgintza industriako, sindikatuetako eta administrazioetako ordezkariek osatzen dute. Senatuan EAJk mahai hori berriro noiz deituko duen galdetuta, Marotok esan zuen Gobernuak industria politika ekonomikoaren “erdigunean” jarri duela bere berreskuratze planean. “Baina ez dugu bakarrik egingo”, gaineratu du, sektoreko eragile guztiekin partekatzea “funtsezkoa” delako, baina ezer zehaztu gabe jarraitzen duelako.