Gipuzkoako kanpo-merkataritza, lurraldearen garapen ekonomikoaren oinarri garrantzitsua, azken hilabeteetan finkatutako eremu negatibotik ateratzen da, eta komodaren pandemiaren aurreko indarraren zati bat berreskuratzen hasten da. Joan den otsailean, Gipuzkoako enpresen esportazioek% 2,4 egin zuten gora aurreko urteko hilabete berarekin alderatuta, eta, beraz, neurri batean moteldu egin da 2021eko lehen hilabeteko beherakada.

Eustat Euskal Estatistika Erakundeak eta Industria, Merkataritza eta Turismo Ministerioaren mendeko Donostiako Merkataritza Zuzendaritza Probintzialak atzo argitaratu zituzten Gipuzkoako hobekuntza hautematen den otsaileko kanpo-merkataritzari buruzko datuak. Zehazki, ikusten da ekipamendu-ondasunak izan zirela goranzko bilakaera horren erantzule nagusiak, mugikortasunarekin lotutako materialek oztopatu baitzuten.

Nazioartekotu diren partida gehienek hazkundea izan dute, kasu batzuetan oso nabarmenak. Hori da industria jakin batzuetarako makina espezifikoaren kasua, esportatzaileena Gipuzkoan,% 27 hazi baitzen, eta beste ekipo-ondasun batzuek, berriz, modu moderatuagoan egin zuten, ehuneko bost puntu inguru.

Erdifakturek ere portaera positiboa izan zuten oro har, eta produktu kimikoen esportazioak nabarmendu ziren, % 20,7 hazi baitziren. Burdina eta altzairua Gipuzkoako manufaktura-sektorean presentzia handia duten materialak dira, eta nazioarteko salmentak ere ehuneko 16 puntu hazi ziren. Horrela, lurraldean tradizio luzea duen jarduera bat hasi zela berretsi zen.

Bestalde, mugikortasunarekin lotutako sektoreak daude. Koronabirusaren krisiak eragin negatibo handia izan zuen automobilgintzan hasiera batean, iazko martxoan, herritarren alarma eta konfinamendua ezarri ondoren. Aldi hori amaitu eta ibilgailuak erosteko erakundeen laguntzak onartu ondoren, berreskuratzen hasi zen.

Sektore horretako kanpo-salmentei buruz otsailean jasotako datuek, ordea, erakusten dute suspertzea ez dagoela finkatuta eta nazioartean babes handiagoa behar duela. Gipuzkoak % 16,5 murriztu zituen automobil-osagaien esportazioak, baina partida hori hirugarren garrantzitsuena da.

Garraio-materialaren kasua desberdina da. Otsailean ere beherakada nabarmena izan zuen aurreko urteko hilabete berarekin alderatuta, baina kausak espezifikoagoak dira eta CAFekin zuzenean lotuta daude, material mota horren esportatzaile nagusia baita. Iazko urtearen hasieran, oraindik ere goranzko joera zuen, besteak beste, Erresuma Batua Europar Batasunetik atera aurretik sinatutako eskaeren ondorioz.

Brexit-aren finkapenak eta komodaren pandemiaren agerpenak geldialdi bat eragin zuen kanpo-merkataritzan, eta oraindik denbora falta da berreskuratzeko; horren erakusgarri da garraio-materialaren kanpo-salmentak % 36,7 jaitsi izana otsailean.

Gipuzkoako enpresa-sarearen kanpo-merkataritzaren hobekuntza bezero nagusiek ere bultzatu dute; izan ere, bezero horiek, oro har, erosketak areagotu zituzten. Horien artean Frantzia nabarmentzen da, Gipuzkoako produktuen lehen eroslea izateaz gain, otsailean eragiketa horiek% 12,5 igo zituelako aurreko urteko hilabete berarekin alderatuta.

Bigarren bezeroak ere, Alemaniak, portaera positiboa izan zuen, baina ez hain nabarmena, erosketak ia ehuneko bi puntu igo baitzituen. Gipuzkoarekin merkataritza-harreman handiena duen hirugarren herrialdea Erresuma Batua da, esportazioak % 18,4 hazi baitira, eta Estatu Batuetara, berriz, % 5,6 produktu gehiago.

Avatar

Egilea Andoni Beitia