Pasaiako Portuak bere tren trafikoa areagotu du

Eusko Jaurlaritzak eta Pasaiako Portuak tren-zirkulazioa areagotzeko eta, horrela, kutsatzaileagoak diren kamioiak errepideetatik kentzeko egindako apustuak aurrerapauso bat eman zuen atzo, Gipuzkoako Algeposa operadore logistikoak eta Eusko Jaurlaritzako Lurralde Plangintza, Etxebizitza eta Garraio Sailak akordio bat sinatu baitzuten, urtean A-8 autobidetik 6.000 kamioi igarotzea saihesteko.

Dokumentuaren arabera, Europatik Pasaiako portura iristen diren bobinek trenbideak erabili behar dituzte Durangora eramateko, eta bertatik azken miliako kamioien bidez eramango dituzte helmugara. Estimazioen arabera, mobilizatutako bolumena 100.000 eta 150.000 tona artekoa izango da, pandemiaren bilakaeraren eta horrek ekonomian dituen ondorioen arabera.

Akordio hori, Eusko Jaurlaritzak atzo azpimarratu zuenez, trenez salgaien garraioa sustatzeko legegintzaldi honetako lehenengoa, erronka bat izango da Euskotrenentzat; izan ere, sozietate publikoak salgaiak garraiatzeko gaitasuna handitu beharko du, 2019an 5.460 tona mugitu baitzituen.

Eusko Jaurlaritzaren kalkuluen arabera, bobina bolumen hori trenera eramateak errepideetatik, zehazki A-8 autobidetik, 6.000 kamioi kentzea eragingo du urtero, eta horrek eragin onuragarria izango du ingurumenean, kutsatzaileen emisioak nabarmen murriztuko baitira.

Aurreikuspenen arabera, akordio horrek 600 tona CO2 gutxiago isurtzea ahalbidetuko du, eta, hori argudiatzeko, trenbideak gaur egun merkantzia-bolumen bera garraiatzeko ibiltzen diren kamioiek baino% 68 berotegi-efektuko gas gutxiago isurtzen duela adierazi dute. Bagoi bakoitzetik joaneko bi kamioi eta itzulerako beste hainbeste kentzen dira.

Eusko Jaurlaritzako Garraio Sailaren eta Algeposa Railsider enpresako trenbide-logistikaren atalaren arteko akordioak lau urteko lankidetza aurreikusten du, eta luza liteke. Horrez gain, bi batzorde sortuko lirateke, zuzendaritzaren eta espezializatuaren ikuspegitik, irtenbide horren negozio-aukerak aztertzeko.

Iñaki Arriola Lurralde Plangintza, Etxebizitza eta Garraio sailburuak eta Maria Luisa Guibert Algeposako presidenteak akordioa baloratu zuten. Lurraldearen iraunkortasunaren aldeko apustuari egindako ekarpena azpimarratu zuen Arriolak, eta Guibertek, ingurumen-alderdiaz gain, honako hau azpimarratu zuen: “Talde logistiko intermodal gisa, akordio hau funtsezko mugarria da gure ildo estrategiko nagusietako bat garatzeko”.