Bit2Mek kriptoaktiboen publizitatearen kontrola baztertzen du

Bit2Me, kriptoaktiboak salerosteko plataforma, bitkoinari buruzko kartelekin egindako publizitate-kanpaina baten ondoren titularrei salto egin ziena, aktibo mota horien publizitatea kontrolatzeko ekimenaren aurka dago. Hala adierazi zuen Leif Ferrerak, sinaduraren kontseilari delegatu eta sortzaileak, gaur goizean Finantza Erabiltzaileen Elkarteak (Asufin) kriptoaktiboen publizitatea arautzeari buruz antolatutako online ekitaldi batean.

“Ez genuen zuzenean inbertitzeko gonbitea egin”, adierazi zuen Ferrerak, “Hau guztia 800 kartel kalean jarri genituelako hasi zen, bitkoinaren iraultza hasi berria zela esanez, baina aurretik publizitatea egiten zen”. Bit2Me-ren sortzaileak defendatu zuenez, bitcoin-ean iruzurrak badaude ere, eta, jakina, poliziak eta justiziak jazarri behar badituzte ere, irtenbidea ez da publizitate-debeku bat, herritarrek inbertsio-arloan prestakuntza handiagoa izatea baizik. Horren harira, Ferrerak azpimarratu zuen bere plataformak kriptoaktiboei buruz irakasten laguntzen diela herritarrei eta agintariei.

Enpresariak ohartarazi duenez, erregulazio zorrotz batek zailtasun handiagoa ekar diezaieke ekintzaileei. “Argiago egiteko. YouTube Espainian ezin izango zen jaio. Startup txikiei erregulazioak oso zaila egiten die lehiakorrak izatea “.

Panelean parte hartu zuten beste hiru adituak bat etorri ziren erregulazio baten beharra adierazteko orduan. Gloria Hernandez konplimendu Elkarte Espainiarraren (Ascom) bazkide sortzaile eta zuzendaritza batzordeko kideak ziurtatu duenez, ikuskatzaileak eta arautzaileak kriptoaktiboen boomak kontrapiean harrapatu ditu. “Kriptoaktiboak arautu egin behar direla uste dut, baita horien publizitatea ere, baina hori ez ezik, zerbitzuak emateko araubidea ere arautu behar da”.

Balore Merkatuaren Legearen aldaketa berrian, atea irekitzen da CNMVk kriptoaktiboen publizitatea arautzeko prestatu behar duen zirkularrean merkatuen gainbegiraleak zaindutako aurretiazko baimen-sistema bat sartzeko. “Beste finantza-tresna batzuen publizitatearen kasuan, ez dago aurretiazko baimen hori. Nire ustez, ez litzateke tratu desberdina eman behar baimen hori aldez aurretik eskatuz “, adierazi du Hernandezek.

Alfredo Muñozek, Madrilgo Unibertsitate Konplutentseko zuzenbide doktoreak, CNMVk bilatzen duena inbertsiogile txikiak babestea besterik ez dela azpimarratu zuen. “Jende prestatua dago, hainbeste ezagutzen ez duena eta etsipenez edo gehiago irabazteko irrikaz sartzen dena. Daukaguna arau desegokia da kriptoaktiboek dituzten arazoak konpontzeko. Denok babestuago egoteko arauak behar ditugu, bereziki, ondo jarduten duten zerbitzu-hornitzaileek. Publizitate kanpaina hauen arazo nagusia zera da, destiempo jokatuz gero, kontsumitzaileei kalte egiten zaiela, konpontzen zaila “.

Adituak azaldu zuenez, Europar Batasuna kriptoaktiboei buruz prestatzen ari den erregelamendu-proposamenean, publizitate-kanpainak ikuskatzaileei 20 egun lehenago jakinarazteko lan egiten da, baina berariazko onespenaren mende egon gabe. Hau da, ikuskatzaileak ezer esaten ez badu, arazorik ez dagoela ulertzen da. “Baimena ematea arazo bat dela uste dut, konparaziozko bidegabekeria izateaz gain, administrazioaren eginbidearen bidegabekeria helarazten delako. Kontu handiz kudeatzen ez bada, ezin zaie publizitate-jaulkitzaileei kargatu langilerik eza “.

Montse Guardia Sabadell Bankuaren teknologietan eta negozio erronken identifikazioan espezializatutako taldearen zuzendariak azaldu duenez, kriptomonetak finantza sisteman orain arte zegoena baino gehiago dira. “Kontuz ibili behar da ez mugatzeko. Erregulazioa beharrezkoa da merkatu askotan, ez bakarrik finantza-merkatuan. Erregulazioa bai, baina testuinguru zabalean “, gaineratu du.