Tekniker zentro teknologikoak, Ariño Duglass beira fabrikatzailearekin batera, trenbide-industriarako haizetakoen eta leihoen garapenerako estaldura-teknika berritzaileak aplikatzen parte hartzen du. Kanpoko estimulazioei aktiboki erantzuteko gai den beira adimendunaren erabilerak – Automobilgintzan eta arkitekturan, esaterako – Garrantzia handiagoa du trenbide-industrian, haren ezaugarriek erosotasun handiagoa ematen baitiete erabiltzaileei eta trenen energia-kontsumoa murrizten baitute, Eibarko ikerketa-zentroak jakitera eman duenez.

Testuinguru horretan, Tekniker Basque Research and Technology Allianceko (BRTA) kidea eta Ariño Duglass beira fabrikatzen duen enpresa VITECA (Vidrio inTEligence para ferroCArril, Sputtering tekniken bidez fabrikatua) proiektuan parte hartzen ari dira.

Ekimenaren helburua trenbide-industriarako bi beira mota garatzea da: beira berokigarria, beiraren berotzearen bidez tentsio bat aplikatzeari erantzuten diona eta beira horri izotzaren eta lurrunaren aurkako propietateak ematen dizkiona; eta beira elektrokromikoa, transmisio optikoaren propietateak aldatzen dituena, gardenetik opakura pasa dadin tentsioaren aplikazioari erantzunez. “Horrelako beira adimendunek transmititzen duten argi kopurua (eta, ondorioz, beroa) kontrolatzeko aukera ematen diete erabiltzaileei, energia asko aurreztea eraginez. Behin aktibatzen denean, beira gardenetik opakura aldatzen da, argia partzialki blokeatuz bista argi bat duen bitartean, bidaiariari leihoaren egoera aldatzeko aukera eskainiz soilik botoi bat sakatuz eta erosotasun handiagoa sortuz “, azaldu du zentro teknologikoak.

Horretarako, Teknikerrek bere ezagutza emango du geruza funtzionalen deposizioan, sputtering magnetroiaren teknikaren bidez; Ariño Duglassek, berriz, beira handietan lortutako estaldurak aplikatuko ditu.

Egilea Andoni Beitia