Iñigo Urkullu lehendakariak esan du Euskadi “prest” dagoela erronka ekonomikoei aurre egiteko “kovid ondorengo etapan”, eta Talgoren Arabako lantegia “industriarekiko eta teknologiarekiko konpromisoaren” adibide gisa jarri du, 2023ra arte lan-karga sendotzea lortu baitu.

Arantxa Tapia lehendakaria eta Ekonomiaren Garapen, Iraunkortasun eta Ingurumen sailburua Talgo enpresak Rivabellosan (Araba) dituen instalazioetan izan dira asteazken honetan, “Oso abiadura handiko” trenaren 30 unitate eraikitzeko azken fasearen (“Talgo Avril”) nondik norakoak ezagutzeko.

Modelo honek orduko 360 kilometroko gehienezko abiadura har dezake eta 581 lagunentzako lekua du. 12 autoz eta 200 metroko luzeraz osatua, Frantzian ere zirkulatu ahal izateko homologatua izaten ari da.

650 langile dituen lantegian egindako ibilbidearen ostean, Urkulluk azpimarratu du planta horrek “Euskal ekosistema industriala indartzeko” egin duen ekarpena, “Arabako eta Euskadiko dinamizazio sozial eta ekonomikoaren poloetako bat” delako.

Gainera, Euskadin 11.000 pertsona hartzen dituen trenbide-ekipamenduen sektorearen aurreikuspenak onak direla esan du, kontratuak ez direlako gelditu eta fakturazioari, enpleguari eta esportazio-mailei eutsi zaielako. Aurten, enpresa horien inbertsioa fakturazioaren % 4an mantenduko dela azaldu du.

Urkulluk azpimarratu duenez, bisita honek argi uzten du lehentasuna osasun publikoa zaintzea izateaz gain, Eusko Jaurlaritzak enpresekin partekatzen duela jarduera ekonomikoa, ekoizpen industriala eta enplegua mantentzeko ahalegina.

“COVID osteko etaparako prest gaude. Euskadiko ekosistema ekonomikoa hobetzen jarraitzeko eta industria berde eta digital berriaren erronkak gainditzeko “, Talgo” industriarekiko, teknologiarekiko, berrikuntzarekiko, iraunkortasunarekiko eta nazioartekotzearekiko konpromisoaren adibide ona “dela adierazi du.

Carlos de Palacio Talgoko presidenteak Eusko Jaurlaritzaren ordezkaritzari lagundu dio bisitan, eta gogorarazi du Arabako lantegia dela konpainiaren “bihotza eta garuna”, eta, ziurtatu duenez, “Ziurgabetasunak markatutako garai honetan”, enpresak “ondoen dakiena egiten jarraitzen du: lan egiten, ilusioz eta konpromisoz lan egiten, aberastasuna, balioa eta ingurunearentzako enplegua sortzeko”.

Tren berri bakoitza entregatzea “harrotasun infinituaren arrazoia” dela esan du, eta Araban eraikitzen dela goraipatzeko “Talgo Avril” aipatu du. “Europan abangoardiako trena da eta oso harro gaude”, adierazi du.

De Palaciok gogorarazi duenez, konpainiak Alemanian, Danimarkan eta Herbehereetan dituen proiektuen ondorioz, ekoizpena % 40 handitu da, eta ahalik eta kopuru handienera iritsi da, aurten 400 auto ekoitzi arte.

“Hazten jarraitu nahi dugu, eta konpainiarentzat, planta honentzat, inguruarentzat eta gure taldearentzat etorkizunik onena ziurtatu nahi dugu. Gure trenak iristen diren tokian batzen jarraitu nahi dugu “, esan du.

Abiadura handiko trenean ez ezik, Alemaniari Berlin eta Amsterdam lotzeko emango dizkion Talgo 230 lehen 23 ibilgailuen eskaera ere entregatu nahi du Arabako lantegiak.

Egilea Admin