Nafarroako multinazionalari dagokionez, 2021ean berriro haziko da eta diru-sarreren eta irabazien erregistroak gaindituko ditu, eta aurten 15 milioi euro inbertituko ditu zuntzezko linea berri batean Casedako lantegian.

Ekimen honen helburua multinazional nafarra presente dagoen merkatu ezberdinetan bilgune honen eskari gero eta handiagoari erantzutea da, 940 pertsona ingururi ematen baitie lana Nafarroan, horietatik 700 Kasedako lantegian, 1975ean gaur egun munduan liderra den konpainia baten historia abiatu zuen lantegian. Inbertsioak egungo enplegua sendotuko du eta beste bost lanpostu garbi sortuko ditu, eta urte honen amaieran linea martxan egotea ekarriko du.

“Orain arte Estatu Batuetan bakarrik egiten genuen zuntz-ekoizpena, eta horrek arazoak ekartzen zizkigun beste merkatu batzuetan saltzeko, bezero batzuek beti nahiago izaten dutelako gertuko hornitzaile bat”, azaldu du Jose Domingo Ampuero konpainiako presidenteak. Lantegi berrian egindako inbertsioekin eta orain prestatzen ari diren linearen bikoizketarekin, Viscofan bezero gehiagori emango zaie arreta.

Konpainiak akziodunen batzarra egin du Iruñean, eta administrazio kontseiluak babes handia lortu du. Botoen % 99k baino gehiagok urte konplexu baten emaitza eta kudeaketa babestu dute; izan ere, hiru langile hil ziren Coviden eta beste bi Casedako lantegian izandako sute baten ondorioz. Beraientzat izan zen Ampueroren lehen oroitzapena bere hitzaldian.

Konpainiako presidenteak Espainiako jarduera gainerako sozietateetatik bereiztea onartu zuen, eta aurrez aurreko lanera lehenbailehen itzultzeko beharra defendatu zuen. “Guretzat kontaktua ezinbestekoa da, ez bakarrik ekoizpen zentroetara bidaiatzeko, baita bezeroekin elkartzeko eta ideiak trukatzeko ere”, nabarmendu du.

Hazkunde nabarmena salmentetan

2021eko lehen hiruhilekoan % 2,8 hazi da salmentetan eta % 10,3 mozkinetan, 30,2 milioi eurotik gora, eta 2021a 2020koa baino zenbaki hobeagoekin ixtea aurreikusi du konpainiak. “Gure salmentak % 3 eta % 4 artean haztea espero dugu, eta mozkin garbia % 4 eta % 6 artean haztea, 127-130 milioi eurora arte”, azaldu du Jose Antonio Canales enpresako CEOk.

“Gastu mota aldatu egin da, etxetik kanpo produktu gutxiago kontsumitu da, dibertigarria da eta gastu handiagoa dago etxean”, azaldu du Ampuerok, eta orain atxilotu dituzten dibertsifikazio proiektuei berrekitea espero du, besteak beste, bihotzeko arazoak dituzten pazienteei kolagenoa erabiltzea.

Viscofanek 110 herrialdetan saltzen ditu bere produktuak eta 22 lantegi ditu. Hala ere, aukera berriak aztertzen ari da Indiara ere eraman duen sare bat zabaltzeko, bertan bulego komertzial bat ireki baitu. “Han saltxitxak ekoiztea ez dago industrializatuta, eta hori da guk sartzeko behar duguna”, azaldu du Jose Domingo Ampuerok, herrialde honetako proiektua oraindik hasiberria dela, baina merkatuak aukera handiak eskaintzen dituela. “Herritarren % 10ek kontsumitzearekin soilik ari gara ia Europakoa bezalako merkatuaz hitz egiten”, esan du.

Egilea Andoni Beitia