Eskola-curriculumean finantza-hezkuntza handitzeko proposamena

Balore Merkatuaren Batzorde Nazionalak (CNMV), Espainiako Bankuak eta Ekonomia Gaietarako eta Eraldaketa Digitalerako Ministerioak proposamen bat bidali diote Hezkuntza eta Lanbide Heziketako Ministerioari, hurrengo eskola-curriculumaren diseinuan finantza-hezkuntzako edukiak zabaltzeko. Proposamen hori Hezkuntzaren Lege Organikoa aldatzen duen 3/2020 Lege Organikoa garatzeko erregelamenduetan txertatuko da.

CNMVk eta Espainiako Bankuak komunikatu batean jakitera eman dutenez, proposamenaren helburua da derrigorrezko hezkuntzan (lehen eta bigarren hezkuntzan) adin guztietako ikasleek finantza-hezkuntzarekin lotutako edukiak jasotzea, herritarrek beren finantza-erabakiak ingurune gero eta konplexuago eta dinamikoago batean hartzeko gaitasun egokia izan dezaten.

Premia hori behin eta berriz babestu dute azken urteotan Espainiak parte hartzen duen nazioarteko erakunde nagusiek eta erakunde multilateralek.

Proposamenak Balore Merkatuaren Batzorde Nazionalak, Espainiako Bankuak eta Hezkuntza eta Lanbide Heziketako Ministerioak 2020ko irailaren 7an sinatutako lankidetza-hitzarmenaren babesean egin dira, hezkuntza-sisteman Finantza Hezkuntzako Plana garatzeko eta hedatzeko. Plan horren helburuen artean dago, besteak beste, eskola-curriculumean finantza-hezkuntzaren presentzia handitzea.

Lehen hezkuntzako ikasleek konpetentziak garatzea proposatzen du dokumentuak, hala nola, diruak kontsumitzaileen bizitzetan duen papera ulertzea edo dirua behar bezala kudeatzea.

Bestalde, bigarren hezkuntzako ikasleek zenbait gaitasun garatzea proposatzen da, hala nola diru-sarrerak eta epe laburreko eta luzeko beste baliabide batzuk planifikatzea eta erabiltzea finantza-ongizatea hobetzeko, finantza-arriskuak kudeatzeko edo finantza-ingurunea ezagutu eta ulertzeko.