Urteko lehen hiruhilekoan, Pasaiako portuko salgaien trafikoak Estatuko portu-esparruen multzoa baino askoz ere berreskuratze-ahalmen handiagoa erakutsi du, % 16,9 hazi baita, Estatuko batez besteko % 2,98ko beherakadaren aurrean, Espainiako interes orokorreko kaiak kudeatzen dituen Estatuko Portuak erakundeak atzo emandako datuen arabera.

Pasaiako portuko jardueraren portaera nabarmena da hazkunde-erritmo handiagatik, adibidez, Bilbokoaren aldean; izan ere, urteko lehen hiruhilekoan, zamaketaren grebak asko baldintzatu zuen eta ehuneko hamaika puntuko beherakada izan zuen. Gipuzkoari dagokionez, hilabetez hilabete igoera handiak izan dira eta, atzo emandako datuen arabera, joan den martxoan % 15 igo zen iazko hilabete berarekin alderatuta.

Gipuzkoako eta Europako ekonomiaren susperraldi hasiberriak, lurraldeko enpresen kanpo-salmenten gorakadan islatzen denak, argi eta garbi islatzen du Pasaiako Portuan, Gipuzkoako zein inguruko lurraldeetako (Nafarroa edo Aragoi) produktu askoren irteera-puntua baita, kanpo-merkatuetara.

Urteko lehen hiruhilekoan, partida gehienek bi digituko igoerak izan zituzten; esate baterako, salgaiak oro har % 17,3 igo ziren, eta solteko gai solidoak % 15,7. Hornidura, bereziki erregai likidoena, ere asko handitu zen.

Kontrako aldean, Gipuzkoako dartsenan presentzia handia duen jarduera bat dago, arrantza, ia ehuneko bost puntu jaitsi baitzen 2020ko lehen hiruhilekoarekin alderatuta, itsas baldintzek baldintzatuta eta, oraintsuago, antxoaren kanpaina gelditzeko erabakiak baldintzatuta.

Gipuzkoako portuan ere galera izan duen beste salgai nabarmen bat automobilak dira. Merkatu horrek koronabirusaren pandemiak eragin zion krisi gogorra irauli behar du, ehuneko bederatzi puntuko beherakadari buelta ematea lortzeko.

Egilea Andoni Beitia