Javier Martinez Ojinaga izango da, irailaren 1etik aurrera, CAFeko kontseilari delegatu berria, Administrazio Kontseiluak atzo egindako bileran izendatu ostean. Andres Arizkorreta presidente ez exekutibo karguari eutsiko dio, eta, atzo Beasainen egoitza duen enpresak adierazi zuenez, prozesua “behar bezala” prestatu dute eta jarraipenaren aldeko apustua egin dute.
Martínez Ojinagaren erronka nagusia izango da kudeaketa egokia egitea, garraio sektore ertain-luzerako estimatzen diren perspektiba onak aprobetxatzen jakingo duena, munduko jardueran koronabirusaren pandemiaren astinaldi gogorraren ondorengo susperraldi ekonomikoan eta Europar Batasunak mugikortasun iraunkorraren alde egindako apustuan oinarrituta. Izan ere, CAF ondo kokatuta dago hainbat proiektutan parte hartu duelako, hala nola hidrogenoak bultzatutako trena edo autobusen filialen lidergoa.
Kontseilari delegatu berria “etxeko” pertsona bat da. Deustuko Unibertsitatean Ekonomia Zuzenbidean lizentziatua eta Glasgowko Unibertsitatean MBAn, Martínez Ojinaga 2015ean sartu zen CAFen Kontseiluan. Bere baitan ikuskaritza batzordeko presidente eta kontseilari koordinatzaile lanak egin ditu.
Beraz, talde gipuzkoarraren funtzionamenduaren ezagutza handia duen profesionala da, eta Andres Arizkorretak adierazi zuenez, izendapen horrekin berretsi egiten da “proiektuaren eta honaino ekarri gaituen taldearen jarraipenaren aldeko apustua”. Ildo horretan, CAFek urteko lehen hiruhilekoari dagozkion emaitzak aurkeztu zituen atzo.
Euskal taldeak jarduera-maila altuak ditu berriz ere, eta 19-kopak eragin zuen kolpe gogorraren susperraldia erakusten du. Balore Merkatuaren Batzorde Nazionalari jakinarazi zionez, ekitaldi honetako lehen hiruhilekoan 17 milioi euroko irabazi garbia izan zuen, aurreko urteko epe berean izandako 31 milioiko galeren aurrean.
Emaitzak positiboak dira esparru guztietan, baina bereziki nabarmentzekoa da kontratazio-erritmoa. Hala, urtarrila eta martxoa bitartean 1.080 milioi euroko enkarguak sinatu zituen, hau da, 2020. urte osoan guztira lortutako kontratazio bolumena hiru hilabetetan lortzea.
Proiektu berrien esleipenaren bultzada horri esker, CAFek 9.225 milioi eurotik gorako zorroarekin itxi du lehen hiruhilekoa, eta horrek 19-koparen ondorio ekonomikoen ondorioz galdu zuen errekor historikora hurbiltzen du.
Trenen eta autobusen banaketak gora egin dute
Bilakaera horretan lagundu dute trenen eta autobusen banaketak, nahiz eta lehenengoak aurrekontu handieneko kontratuak erregistratzen dituen, trenen merkatuaren berezko ezaugarriak direla eta.
Trenbide banaketaren kasuan, indarrean dauden kontratuak 8.523 milioi eurokoak dira. Material ibiltariaren fabrikatzaileak 512 milioi euroko salmentak lortu zituen jarduera horrengatik urteko lehen hiru hilabeteetan; horrek esan nahi du % 14 handitu zela aurreko urteko aldi berean lortutako kopurua.
Bilakaera positiboa izan da, are gehiago 2019ko lehen hiruhilekoarekin alderatuta, koronabirusaren pandemiak ez baitzuen ezer iragartzen, eta ekonomia, oro har, erritmo onean ari baitzen hazten. Kasu honetan, Beasaingo taldearen salmentak orduan lortutakoak baino lau portzentaje-puntu handiagoak dira.
Solaris filial poloniarrak autobusetan egiten duen jarduerari dagokionez, zenbakiak diskretuagoak badira ere, horien bilakaera oso nabarmena da. Taldeak 150 milioi euroko salmentak izan zituen; beraz, urtarrila eta martxoa bitartean, hirukoiztu egin zituen 2020ko lehen hiruhilekoan lortutakoak, eta ehuneko lau puntu gainditu zituen 2019ko epe berean formalizatutakoak.
Emaitza positibo hori 273 unitate entregatzean gauzatu da, aurreko ekitaldian egindako 119 unitateen aldean, eta aipamen berezia egin zaio zero emisioko autobusetan duen espezializazioari, elektrikoen horniketaren buru baita.
Guztira, CAF Taldeak 662 milioi euroko salmentak izan zituen, hau da, 2020ko lehen hiruhilekoan lortutako kopurua % 27 handitu zen. Bestalde, bere Ebitda edo ustiapenaren emaitza gordina % 68 hazi zen.