Koviden olatuek kontsumitzailearen konfiantza mindu dute

Koronavirusak kutsatzeko olatuen segidak eta txertaketa-prozesuko egutegiak kontsumitzaile espaniarraren konkantza murriztu dute, eta horrek berreskuratze ekonomikoa 2022ra atzeratzen du, Eyk egindako Future Consumer Index ‘Kontsumitzailea txertoaren ondorengo ingurune batean eraikiz’ txosteneko datuetatik aldentzen den arabera.

Zehazki, pandemiak kezka handia sortzen jarraitzen du kontsumitzaileen artean, ez bakarrik egoera ekonomikoan ( % 73rentzat) eta familien osasunean ( % 61) duen eraginagatik, baita haien bizimoduan eragiten ari delako ere.

Horrela, % 50en ustez, bizitzaz gozatzeko askatasuna da bere kezkarik handiena, urritik 14 puntu igo den kopurua, eta laugarren lekuan kokatzen da.
Ingurune horretan, aurrezkia handitzeko asmoak gora egiten jarraitzen du espainiarren artean, bost puntu; % 42k, berriz, diru-sarrerek behera egiten jarraitzen dutela ziurtatzen du, eta % 73k ez du uste beren diru-sarrerek hamabi hilabeteko epean hobera egingo dutenik.

“Ekonomiak bere errutinara itzultzeko eta bere gastu-mailak berreskuratzeko prest dagoen kontsumitzailea behar du, eta hori ez da iritsiko txertaketa-prozesuak bultzada hartu arte eta populazio immunizatuaren gehiengoa iritsi arte”, azaldu du Javier Vello Consumer Products & Retail de Ey sektoreko arduradunak.

Horrela, txertaketak normaltasuna berreskuratzeko zutabe izaten jarraitzen du, eta kontsumitzaileak argi dauka immunizatuen ehuneko handi batek bakarrik eragingo duela koronabirusak bere bizitzan eragina izateari uztea. Hala ere, galdetutakoen % 42k urte 1 edo 2 beharko dituzte koronabirusarekiko beldurra erabat ezabatzeko, eta % 31k 12 hilabete baino gutxiagoan ezabatuko dute beldurra.

Inkestan, halaber, kontsumitzaileek hainbat neurritara jo behar dutela adierazten da, hala nola osasun-ziurtapenera. Kontsultatutako hamarretik seik hegazkina edo itsas bidaia erabiltzearen alde egiten dute, bai eta espezietan, ile-apaindegietan edo gimnasioetan ere, txertoa jarrita egotea sartu ahal izateko baldintza bada.

Bestalde, prezioa, produktuaren erabilgarritasuna eta alderdi osasungarria kontsumitzaileak gehien balioesten dituen ezaugarriak dira, nahiz eta pandemiaren ondoriozko krisi ekonomikoak prezioa lehenengo jartzea eragin duen, aurreko edizioarekiko balorazioa bederatzi puntu handituta.
Ezarritako murrizketen ondorioz, halaber, garbiketa-produktuak eta produktu freskoak, entrega-zerbitzuak eta harpidetza digitalak inbertsio-maila gehien handitu duten kategoriak izan dira, eta oporretako, arropa eta oinetakoetako, norberaren zaintzako, etxetik kanpoko jardueretako eta luxuzko artikuluetako gastua murriztu egin da.

Kontsumitzaileek krisia gainditu ondoren dituzten portaerei dagokienez, gehienak argi eta garbi ados daude oporretako eta etxetik kanpoko jardueretako gastua handitzearekin, bai eta kirolarekin eta norberaren zaintzarekin lotutako artikuluetan ere; horrez gain, kategoria nagusietan mantentzen dira etxerako produktuak, produktu freskoak eta eramateko janaria.

Horrez gain, ‘Online’ kanalaren gorakadak jarraitzen du kontsumo-kategoria guztietan, urriko datuekin alderatuta, batez ere produktu teknologikoak, arropa, zapatak, osagarriak eta edertasun eta zaintza pertsonaleko produktuak erostean, erosketak egiteko orduan erabiltzaileak duen esperientzia hobetzeari esker, eta, era berean, erraztasunak ematen ditu erosteko prozesuan. Hala ere, denda fisikoak elikagai, edari eta etxeko produktuen kanal nagusia izaten jarraitzen du.