Frankfurt (Alemania) hiriko garraio publikoaren kudeaketaz arduratzen den In-der-City-Bus operadoreak “Urbino 12” hidrogenozko hamahiru autobus erosi dizkio Solarisi, “Zero emisio” teknologiarekin, eta CAF taldearen filialak 2022an entregatu beharko ditu.

CAFek ohar batean jakitera eman duenez, eredu honetan erabiltzen den teknologia erreakzio kimiko baten bidez energia elektrikoa ematen duen erregai-pila (70 kW-koa) erabiltzean oinarritzen da; azpiproduktu bakarrak beroa eta lurruna dira, eta, ondorioz, “Garraioak ingurumena errespetatzen du”.

Elektrolisi-prozesuan sortutako energia autobusaren transmisio-lineara transferitzen da zuzenean, motor elektrikoak dituen ardatz bat baitu.

Horrez gain, autobus bakoitzak energia elektrikoa biltzeko instalazio gehigarri bat dauka, “Solaris High Power” bateria baten bidez.

Solariseko hidrogenozko lehen autobusak Alemaniako, Italiako, Austriako eta Herbehereetako hainbat hiritan daude dagoeneko.

Bestalde, Solaris Italiako hiriarteko 550 autobus hornitzeko esparru-kontratu baterako aurre-hautatu dute, eta, horretarako, esparru-akordio bat sinatu du Consip sozietate anonimoarekin, Europa barneko Ekonomia eta Finantza Ministerioarena. Akordio horren arabera, Italiako garraio publikoko enpresek ibilgailuen eskaerak zuzenean egin ahal izango dituzte, edo lizitazio bat egin ahal izango dute hautatutako hornitzaileentzat, Solaris bezala, datozen bi urteetan.

Akordioaren arabera, hiriarteko 550 autobus erosi ahal izango dira, bi lotetan banatuta, eta CAF taldearen filialak “InterUrbino 12” eta “Urbino 12 le” modeloak aurkeztu dizkie, hurrenez hurren. CAFek adierazi duenez, pisu baxuko ibilgailuak dira biak, “Barrualde eroso eta ergonomikoagatik nabarmentzen direnak”, eta bidaiariak hiritik kanpo garraiatzeko egokituta daude. Solarisek “InterUrbino” modeloko 600 autobus baino gehiago hornitu ditu orain arte Italian, eta, ondorioz, “Oso ibilgailu ezaguna” da merkatu horretan.

Egilea Andoni Beitia