Volkswagenek bederatzi milioi auto ekoitzi ditu dagoeneko. Eta kontagailua ez da gelditzen. Astearte honetan atera da Landabengo katetik T-Cross Sport Volkswagen bat, turkesa makena kolorekoa eta 150 ZPko 1.5 Tsiko gasolinazko motorra duena, Alemaniara bidean.

Bederatzi milioi euroko ibilgailua da, instalazioak martxan jarri eta 56 urtera.

Nafarroako lantegiak 1965ean hasi zuen bere ibilbidea eta ordutik hiru etapa igaro ditu: 1965 eta 1975 artean, Authi gisa; 1975 eta 1983 artean, Seat gisa; eta ordutik gaur arte, Volkswagen Navarra gisa.

1965 eta 1975 artean, Authi etapak 131.744 auto ekoitzi zituen, Morris, Mini eta Victoria modeloak barne, konpainiak jakitera eman duenez.

Geroago, 1975 eta 1983 artean, Seat autoen etapa garatu zen, 284.225 ibilgailu ekoitzi zirelarik, eta 124 eta Panda erreferentziazko eredu gisa, horiei Lancia HPE eta Beta motz serieak gehitu behar zitzaizkielarik. Azkenik, 1984an, Landabenen Volkswagen Polo A02 fabrikatzen hasi zen, gaur egun irauten duen Volkswagen zikloari hasiera emanez.

Landabengo lantegian ekoitzitako bederatzi milioi auto horiek data oso garrantzitsuetan iritsi dira Nafarroako Volkswagenentzat; izan ere, 39. astean hasiko dira Volkswagen Taigo berria seriean ekoizten, CUV (Crossover ibilgailu erabilgarria, ingelesezko siglengatik) berria, Polora eta T-Crossera batuko dena, Volkswagen Navarrak historian lehen aldiz hiru modelo egin ditzan. Gainera, 25. astean, poloaren birdiseinua seriean ekoizten hasiko dira, bere klaseko lehen autoetako bat, modu erdiautomatikoan zirkulatzeko gai dena.

Nafarroako Volkswageneko presidenteak, Emilio Saenzek, zifra horren garrantzia azpimarratu du: “Bederatzi milioi autoko zenbaki biribil honek fabrikaren ibilbidea eta historia irudikatzen du, eta, aldi berean, berehalako erronkei aurre egiteko motibazio berezia da, hala nola, ekainean Poloaren birdiseinua ekoizten hastea eta irailean Taigoa kaleratzea”.

“Aldi berean, autoen kopuru bikain honek lantegiak hamarkadetan izan dituen muskulua eta bihotza erakusten ditu. Inoiz lortuko ez zen auto kopurua da, fabrika sendotzeko funtsezkoak izan diren alderdiak izan ez badira, hala nola milaka lagunen baterako ahalegina, talde-lana eta kalitatearen aldeko apustu etengabea “.

Multinazionalaren lantegirik produktiboenetako bat da, eta bere etorkizunerako funtsezkoa den urte bati ekingo dio, zehaztu gabeko elektrifikazioaren promesarekin. Alemaniako taldeak oraindik ez die bere lantegiei epe ertainera auto elektrikoak egiteko beharrezko inbertsioak esleitu.

Egilea Andoni Beitia