Estatuan hidrogeno-trenen etorkizuna lortzeko plantak dituzten trenbide-eraikitzaile nagusien arteko industria-, teknologia- eta lobby-gerra areagotu egin da azkenaldian, Next Generation EU funts europarretara sarbidea izateak Espainiako Estatuan hidrogenoari lotutako teknologia erabat lehiakorra sortzen laguntzeko duen aukeraren aurrean.
Leopoldo Maestu Alstom Españako arduradun nagusiaren esanetan, Europako funtsen dirua aprobetxatu behar da “hidrogenoa garatzeko behar den teknologia Espainiara ekartzeko”. Izan ere, konpainiak dagoeneko helarazi dizkio Espainiako Gobernuari funts horiek erabiltzeko interesa eta planak, herrialdean hidrogeno-trenen garapena eta ezarpena sustatzeko.
Alstomen helburua ez da funtsak erabiltzea tren berri bat egiteko, baizik eta Coradia iLint konpainiak Alemanian garatutako hidrogenozko lehen trenaren know how-a inportatzeko, hidrogenoa Espainiako trenbidean sartzea baliozkotzeko.
Hidrogenoz bultzatutako serieko lehen trenak 2022tik aurrera sartuko dira zerbitzu erregularrean Alemanian. Aipatutako Alstom Coradia iLint da, propultsiorako elektrizitatea sortzeko hidrogenozko erregai-pila batekin funtzionatzen duen munduko lehen bidaiari-trena. Tren honek beste berrikuntza batzuk ere baditu: energia garbia bihurtzea, energia malgua bateria bihurtzea eta indar eragilearen eta energia erabilgarriaren kudeaketa adimentsua egitea. Diesel trenen pareko prestazioekin, iLintak 1.000 kilometroko autonomia eta 140 km/h-ko gehienezko abiadura du.