Euskadiko automobilen kontzesionarioak kezkatuta daude autoen salmenten murrizketarekin eta automobil elektrikoak merkaturatzeko fabrikatzaileen presioarekin; izan ere, Gasteizko Mercedeseko zuzendariak, Emilio Titosek, aitortu zuenez, “Ez dira saltzen”. “Gure bezeroek diote ez dutela ordaintzen, gehiago kostatzen delako. Nork ordaintzen du? Gizartea ez dago prest eta azpiegitura ere ez dago prest kargak ordaintzeko “.

Are gehiago, Roland Schell Mercedes Benz Españako presidenteak behin baino gehiagotan adierazi du gaur egun argindarra “familiaren bigarren auto bat” dela.

Ildo beretik, Luca de Meok, Renaulteko arduradun nagusiak, Zoeren salmenten lidergoa justifikatzen du, “Hiriarentzat auto bat delako”, baterien egungo garapen mailan, ibilgailu hauentzako eszenatoki ezin hobea dena, hain zuzen ere. Horrek guztiak, sektoreko iturrien arabera, ibilgailu elektrikoaren merkatu potentziala mugatzen du gaur egun.

Horrek EAEko automobilen kontzesionarioak kezkatzen ditu; izan ere, kobida baino lehenagoko datuekin, 106 kontzesionariok osatzen dute sektorea, eta, garai normaletan, 1.762 milioi euro fakturatzen dituzte urtean eta 6.500 pertsona inguru enplegatzen dituzte. Sektoreak jarduera ekonomiko garrantzitsua sortzen du Euskadin; izan ere, Barne Produktu Gordinari egiten dion ekarpena kontuan hartzen badugu, emakidadunak EAEko BPGren % 3,2 inguru dira.

Kontzesionarioek maiatzeko ur gisa mugikortasun-murrizketak altxatzea espero dute, merkataritza-kutsua berreskuratu ahal izateko, Renove eta Moves planek lagunduta, “Autoen salmentak berreskuratzea bultzada bat baita lehen euskal industriarentzat, automobilgintzarena, eta CO2 isurien murrizketan aurrera egitea, auto berriek gutxiago kutsatzen baitute”.

Egilea Andoni Beitia