Munduko lau konpainia handienen artean dago CAF, Thales frantziarrak (Europako teknologiarik handienetako bat) salgai jarri duen trenbide-seinaleen negozioa erosteko asmoz. Hautatua izanez gero, Beasainen egoitza duen enpresak inoizko eragiketarik handienari aurre egin beharko lioke, 1.600 milioi euroko balioa baitu.

Salmenta honen erakargarritasuna hautagaiak tren negozioan erraldoiak izatean islatzen da. Expansion atariko informazio gisa atzo argitaratu zuenez, CAFen lehiakideak Wabtec estatubatuarra, Hitachi Rail italiarra eta Alstom frantziarra dira. Azken hau, CAFen ohiko aurkaria da lehiaketa askotan, eta bere jatorrizko herrialdean polemika bat piztu zuen, lehenik eta behin, uko egin baitzion, eta, ondoren, onartu egin zuen, Parisko aldiriko linerako unitateak egitea CAFekin batera.

Gipuzkoako enpresak Talesekiko duen interes hori bat dator negozioaren dibertsifikazioaren aldeko apustuarekin, batetik, eta Frantziako lurraldean duen presentzia sendotzeko duen interesarekin, bestetik. Trenen fabrikatzaileak trenbide-seinaleen dibisio bat du dagoeneko, CAF Signalling, baina taldearen barruan pisu txikia du. Talesen erosketak egoera honi bira emango lioke eta Beasaingo sinadura trenbide-seinaleen arloko Europako liderretako bat izango litzateke.

Euskal taldeak hainbat faktore ditu alde eta kontra, eta horrek zaildu egiten du balizko amaiera bat lortzea. Oztoporik handiena operazioaren goialdean dago, 1.600 milioiko aurrekontua baitu, Solaris autobus-fabrikatzaile poloniarra erosteko 300 milioi euroko kostua izan zuena baino askoz handiagoa; izan ere, gaur egun emaitza oso onak ematen ari zaio talde gipuzkoarrari, eta CAFek negozioen dibertsifikazioaren alde egindako apustua egokia dela berretsi du.

Erosketa horri aurre egiteko, Expansionek finantza iturriak aipatu ditu eta CAFek PwC aholkularitza enpresa kontratatu duela esan du, finantza operazioa babesteko gai diren bazkide minoritarioak identifika ditzan, besteak beste, Tower-Brook arrisku kapitaleko funts britainiarra. Bere lehiakideak, aldiz, erraldoiak dira, bakarkako erosketari ekiteko finantza-muskulu nahikoa dutenak.

Beasainek Alstom galan % 25eko partaidetza duela sinatzearen kontrako beste kontu bat da, eta horrek faboritotzat hartuko luke. Hala ere, faktore hori diluitu egin daiteke, azken urtean konpainia frantziarraren jarrerak ezinegona sortu baitu Frantziako gizartean, eta hori Frantziako komunikabideetako titularrei helarazi zaie.

Garrantzi handiko negozioa

Alde gisa, CAFek askotan lan egin du Talesekin, eta esperientzia du seinaleztapen-sistemen integrazioan. Gainera, enpresa galestarrak proiektu ugari garatzen ditu Estatuan, eta negozio-zifraren % 40 bezero espainiarrek egiten dute.

CAFek hautatua izateko aukerak dituela pentsarazten duen beste arrazoietako bat da beste izangaiek lehia-arazoak izango lituzketela Erkidegoko merkatuan, negozio-bolumen handia dutelako; beraz, Lehiaren Europako Batzordeak desinbertsio handiak egitera behartu ditzake eragiketa hori baimentzeko.

Azkenik, ekitaldi honetako martxoan, Taleseko presidenteak adierazi zuen ez zuela baztertzen CAFekin aliantza bat egitea Estatuko tren-negozioan hazteko, bi konpainien arteko kidetasun handia egiaztatu baitzuen. Nolanahi ere, lau enpresek hasierako eskaera aurkeztu dute, eta aktiboaren proposamen lotesleak entregatzen dituztenean hartuko dute azken erabakia.

Trenbide-seinaleztapena segurtasunaren bermea da, eta, horregatik, negozio-aukera bat, datozen urteetarako hegaztia eraikitzeko asmoa duten proiektuen aurrean. Hala ikusi dute tren-fabrikatzaileek, horien artean Beasaingo enpresak CAF Signalling dibisioarekin, baina Siemens da merkatu hori gidatzen duena, duela ia hamarkada bat Invenesys Rail Dimetronic erosi baitzuen 2.000 milioi euroren truke. CAFek itzal egin nahi dio azken urtean Bulgarian eta Oviedon kontratuak egin dituen jarduera hori indartzen saiatzean, edo Adifek Silla-Cullera-Gandia ibilbidearen segurtasun-instalazioak hobetzeko enkargua egitean.

Egilea Andoni Beitia