Eusko Legebiltzarrak babestu egin du Arabako Parke Teknologikoan auto elektrikoentzako bateria-gigafaktoria sortzea, eta Jaurlaritzari eskatu dio Euskadin dauden automobilgintza-sektoreko enpresen inplikazioa eta finantzaketa nahikoa bilatzeko.

EAJ, PSE-EE eta eh Bildu koalizioaren jatorrizko moziora aldatu dira, PP+CS eta Vox alderdien babesarekin, eta Elkerrekin Podemos-IUren abstentzioarekin.

Testuan, Ganberak babesa ematen dio energia biltegiratzearen arloko ikerketa bultzatzeari, bereziki belaunaldi berriko baterietan. Halaber, Eusko Jaurlaritzari eskatzen dio susta dezala, ahalegin publikoa eta pribatua bateratuz, Miñaon azken belaunaldiko baterien gigafaktoria bat eraikitzea, Basquevolt proiektuak aurreikusten duen bezala.

Horretarako, Iñigo Urkulluren Gobernuari, Arabako Foru Aldundiari eta Gasteizko Udalari Miñaoko parkea handitzeko deia egin zaie, Europako funtsek eskatutako epean eta lehia-baldintza onenetan gigafaktoria hori har dezaten.

Gainera, Ganberak babesa eman dio Eusko Jaurlaritzari proiektuaren bideragarritasunerako finantziazio-iturriak bilatzeko, EBko Next Generation funtsak barne.

Eusko Jaurlaritzak proiektuaren kapital sozialean parte hartzeko egindako apustua ere babesten du, haren errotzea sustatzeko eta interes orokorra bermatzeko. Azkenik, Legebiltzarrak euskal erakunde publikoei eskatu die lan egin dezatela lurraldean dauden automobilgintzako enpresa nagusien inplikazioa lortzeko.

Eh bilduko Mikel Oterok azpimarratu duenez, Euskadik ezin du proiektu traktore hau alde batera utzi, eta orain Europako funtsak lortzeko bultzada bat behar duela esan du. Gainera, Oterok balioa eman dio akordioari, eta hori egin dute EAJko eta PSE-EEko ordezkariek, Eusko Jaurlaritzako bi kideek.

Horrela, Mikel Arruabarrenak (EAJ) eh Bilduk proiektu “ilusionagarri” horrekin bat egitea ospatu du. Etorkizuneko gigafaktoriaren lehen harria CIC EnergiGUNEren sorrerarekin duela hamar urte jarri zela gogorarazi du, eta urrats berri bat dela. Adierazi duenez, auto elektrikoa ez da etorkizuna, oraina baizik, eta proiektu honetan arriskuak onartu dituen arren, Eusko Jaurlaritza porrotaren beldur da.

Ildo beretik mintzatu da Susana Corcuera (PSE), eta esan du inork ez duela txeke zuririk eskatzen proiektua babesteko, baina esan du zalantzak zentzuzkoak eta bidezkoak direla, baina etorkizunerako apustua dela, Europan urteak daramatzana lanean, eta Euskadik ezin duela ihes egiten utzi.

David Soto Elkarrekin Podemos-IUkoa abstenitu egin da, bideragarritasun plan baten faltagatik eta Alemaniako bateriaz hornitzen den Mercedesen lankidetzaren “zalantzagatik”. Iraganean Hirikorena bezalako porrotekin gertatutakoa gogorarazi du, eta Jose Manuel Gil PP+Cs alderdiko ordezkariak ere hori egin du, “Atzamarrak gurutzatuta” bozkatzen dutela esanez, izan ere, gigafaktoria hau eraiki aurretik teknologia ikertu eta ibilgailuen fabrikatzaileekin akordioa lortu behar zen. Horren harira, Betarekin gertatutakoa gogoratu du, milioiak inbertitu baitzituzten aurrera egin ez zuen teknologia batean.

Amaia Martinez Voxeko ordezkari bakarrak adierazi duenez, ez du babesten Eusko Jaurlaritzak proiektuaren kapitalean parte hartzea, antzeko ekimenetan porroten aurrekariak daudelako.

Basquevolt proiektua ekimen publiko-pribatu bat da, Eusko Jaurlaritzak eta Energiaren Euskal Erakundeak (CIC EnergiGUNE) bultzatutakoa, eta auto elektrikoen baterietarako litio solidozko gelaxken teknologia garatu eta industrializatzen duen munduko lehen gigafaktoria izan nahi du.
Aurreikuspenen arabera, 882 milioi euroko inbertsioa egingo da Euskadi Next programaren bidez, eta zuzeneko 869 lanpostu eta zeharkako 10.000 sortuko dira.

Egilea Andoni Beitia