Made in Euskadi diseinua yate eta ferrietan

Euskal Herriko ontzigintzari ibilbide garrantzitsua egin dio XX. mendean eta gaur egungo hastapenetan, besteak beste, Muruetako ontziolak, Zamakona, Balenciaga edo La Naval enpresa ospetsuekin, baina hain ezagunak ez diren arren, badira ospe handiko ontzigintza-diseinuko konpainiak ere, hala nola Oliver Design, kovid-aren urtean bere bizitzako lehen 30 urteak bete dituen euskal familia-enpresa, Oliver familiaren barruan jada hiru belaunaldi biltzea ahalbidetzen duen ibilbide zabala.

Enpresa 1990ean sortu zuen Jaime Oliver ingeniari donostiarrak, espiritu ekintzailea eta lanerako eta erronka goresgarriak gainditzeko gaitasuna duen pertsona.

Itsasoaz maiteminduta, Jaime Oliverrek itsas ingeniaritza ikasi zuen Madrilen, Sestaoko La Naval ontziolako bulego teknikoan lan egiten hasteko, eta 1964an iritsi zen hara, Enrique Sendagorta orduko presidentearen eskutik. 1964tik 1972ra Nerbioi itsasadarreko enpresa enblematikoan lan egin ondoren, bere espiritu urduri eta ekintzaileak eta yateak diseinatzeko zaletasunak bere ontziola propioa muntatzera eraman zuten. Espiritu horrek 80 urterekin jarraitzen du, “Diseinuen zirriborroak paperezko koaderno batean egiten jarraitzen dut, ordenagailurik gabe”, beraz, Oliver Design-en berrikuntza-arduraduna izaten jarraitzen du, eta bere seme Iñigok, berriz, enpresaren egunerokoa eramaten du.

“Mota guztietako itsasontzien diseinuan eta arkitekturan 50 urtetik gorako ibilbidea egin dugu. Proiektu berritzaileak burutzeagatik eta mundu osoko armadore eta ontziolentzako zerbitzu integrala eskaintzeagatik bereizten gara “azpimarratu du Iñigo Oliverrek. 1972an Yates Revilo bere enpresa sortu zuen aitaren aurrekariekin du zerikusia mende erdiko bizitza horrek: “Nire abizena alderantziz, Santurtzin, Astondoarekin elkarlanean, egurrez jostatzeko yateak diseinatu eta eraikitzeko”, gogorarazi du enpresaren sortzaileak.

Hogeita hamar yate inguru eraiki ondoren, krisi batek Yates Revilorekin eta familiaren etxebizitzarekin amaitu zuen. Bere burua adoregabetu gabe, esperientzia honen argitan eta bulego tekniko bat sortu ondoren, 1990ean, eta bere seme Iñigoren laguntzarekin (Estatu Batuetan ikasi zuen), Jaime Oliverrek Oliver Design jarri zuen martxan.

2015ean Iñi Oliver sartu zen taldean, Erresuma Batuko ontzigintzaren sektorean prestakuntza teknikoa jaso ondoren, eta familia-enpresa horren hirugarren belaunaldia sendotu zuen.

DIZIPLINATZEA

Konpainia, gaur egun, “Itsas arkitekturaren estudio ospetsua da, diziplina anitzeko 38 pertsonako talde kualifikatuarekin, diseinuko, arkitekturako, itsas ingeniaritzako, dekorazioko eta obran bertan gauzatzeaz arduratzen diren profesionalek osatua, eta nazioartean aintzatespena duena”, Iñigo Oliverrek gogorarazi duenez. Konpainia itsasontzien barnealdeetan eta obrak egiten espezializatu da, baina ez du ahazten ontziaren hasierako zirriborro kontzeptualetik egindako diseinua, beharrezkoa bada.

Ibilbide luzea egin du Oliver Designek “bidaiari-ontzietan, batez ere ferrietan, Armas, Balearia eta Brittany Ferriesekin egindako lanei esker, besteak beste”, eta bolada positiboa bizi du 2012ko krisiaren ostean, urte horretan Astilleros Barreras eraikitzaile galiziarraren porrotak zor handia utzi baitzien.

“Esfortzu handiarekin atera gara aurrera, eta mota guztietako itsasontziak egin ditugu, hala nola, atunontziak, dragak, ozeanografia-ontziak eta abar, besteak beste, Astilleros Muruetaren eskutik”, azpimarratu du bigarren belaunaldiak.

Iñigo Oliverrek baikor ikusten du etorkizuna, besteak beste, Armon ontziolekin egindako lankidetzari esker.

“2021 hau oso positiboa da. Lehen lauhilekoan lau ontzitan lan egin dugu. Orain, Holandan proiektu aitzindari bat dugu, 65 metroko yate bat eraldatzeko, eta, gainera, Navantiako F110 5 fragatentzako kontratu baten zain gaude “, adierazi du Iñigo Oliverrek, La Navaleko instalazioek etorkizunean ontzigintzarako jarduera berriz izatea espero baitu.