Hidrogenozko 60.000 kamioi inguru ibiliko dira Europan 2030erako, eta, beraz, erregai mota hori hornitzeko 1.000 estazio inguru beharko dira ibilgailu astun horiek hornitzeko.
Hala ondorioztatzen da Europako Automobil Eraikitzaileen Elkartearen (ACEA) aurreikuspenetatik; izan ere, horrek azaltzen du hidrogenoaren lehen ereduak kaleratzen ari direla gaur egun, eta, beraz, hamarkadaren erdialdean eskaintza “nabarmen” handituko dela.
Hori dela eta, 2030ean 60.000 kamioik hidrogenoa isurtzea espero dute.
Hala ere, ACEAk deitoratu du modelo horiek hornitzeko azpiegitura “ia erabat falta” dela, kamioiek ezin dutelako autoentzako dagoen azpiegitura erabili, potentzia handiagoa dutelako eta zama gehiago behar dutelako.
Bere ustez, arduradun politikoek neurriak hartu behar dituzte azpiegitura azkar hedatzen dela bermatzeko, erregai alternatiboen azpiegiturari buruzko zuzentaraua berrikusteko.
Fabrikatzaileen elkarteak uste du kamioientzako hidrogenoa hornitzeko 300 estazio beharko direla 2025era arte, eta horietatik 20 Espainiako Estatuan egongo liratekeela; baita 1.000 estazio ere, 2030ean beranduenez, eta 60 estazio estatuko mugen barruan.
Zentzu horretan, ez da ahaztu behar Iberdrolak hidrogeno berdean oinarritutako garraio astunarentzako hornikuntza sare bat zabalduko duela Euskadin. Ignacio Galan buru duen taldea Eusko Jaurlaritzarekin, EAEko hiru foru aldundiekin, hamasei enpresarekin eta Bilboko eta Pasaiako portuekin (Gipuzkoa) elkartu da proiektua abiatzeko. 37 milioitik gorako inbertsioa izango da.
Bestalde, 2030erako kamioientzat 40.000 eta 50.000 karga elektrikoko gune jartzea eskatu du ACEAk.