FITURek 41. edizioa itxi zuen atzo, 62.000 bisitari izan ondoren – Iaz 255.000 izan ziren –. Jardunaldi horietan, agintariek eta sektoreak adierazi zuten turismoa bueltan dagoela, mundu garatuan txertaketa-prozesuak aurrera egiten duenean eta herrialdeetako bidaiei mugak kentzen zaizkienean.

Fiturreko zuzendariak, Maria Valcarcek, lehen azoka horren esperientzia nabarmendu zuen, formatu hibridoan – Presentziala eta lineakoa –. Estatuko nahiz nazioarteko erakusketariek ondo baloratu zuten, eta turismoa bultzatzeko inflexio-puntua ezarri zuten, “Sektorearen hazkundean pentsatzen hasteko”.

Alde batetik, esan zuen azokak turismo nazionalari zuzendutako udako kanpainak aktibatzeko balio izan zuela, eta, bestetik, sektoreko profesionalen artean “baikortasun eta itxaropen kutsua ezartzeko” balio izan zuela; izan ere, 15 hilabeteren ostean, “Negozioaz hitz egiten hasi dira”.

Bere historian lehen aldiz, eta koronabirusak behartuta, azoka formatu hibridoan ospatu zen Madrilgo Ifema barrutian, non 5.000 enpresa eta presentzia fisikoa zuten 55 herrialdetako ordezkariak (165 2020ko edizioan) eta ia ehun urrutiko ordezkariak hartu zituen, Fitur LIVEConnect plataforma digitalaren bidez.

62.000 parte-hartzaileetatik, 42.000 profesionalak izan dira, eta gainerako 20.000ak, publiko orokorra, Ifemako zazpi pabiloi izan zituzten, 44.000 metro koadroko erakusketarekin. Maria Valcarceren kalkuluen arabera, azokaren ospakizunak 100 milioi euro utzi ditu eskualdean.

33 herrialdetako 2.500 kazetarik baino gehiagok eman zuten ekitaldiaren berri.

Azoka, ohi bezala, urtarrilean edo maiatzean egin zen, eta asteazkenean hasi zen, Felipe eta Letizia errege-erreginen ohiko pasealekuarekin, estands desberdinak erabiliz. Hala ere, aurreko edizioetan baino zalaparta gutxiago sortu zen, eta gehienezko edukiera % 50era mugatu zen, osasun-segurtasuna bermatzeko.

Gaitasunak nahitaez murriztu behar badira ere, aurrez aurre egiten den munduko lehen azoka handia da. Fiturren aurreko edizioa ere, 2020ko urtarrilean, mundua itxi aurreko azken aurrez aurreko ekitaldi handia izan zen, 2020ko martxoan.

Lehen hiru saioak, asteazkenetik ostiralera, publiko profesionalarentzat izan ziren, eta bertan sartzeko antigenoen testa edo PCR proba aurkeztu behar izan zuten. Asteburuan, publiko orokorrarentzat ez zen beharrezkoa izan test horiek aurkeztea.

Berritasunen artean, aipatzekoa da Fitur Linguaren ospakizuna, turismo idiomatikoari buruzkoa, eta Espainiak gidatuko du, baita Fitur Womanek ere, emakumeak turismo munduan duen rol garrantzitsua agerian uzteko.

Espainiako turismoaren sektorea nazioarteko bisitarien etorreraren % 70 da, eta espero du 2019an iritsi ziren ia 84 milioi turistetatik erdia baino gehiago etortzea aurten, mugak irekiz eta murrizketak ezabatuz.

15 hilabetez fakturazioa minimoan edo hutsean izan ostean, Espainiak nazioarteko 70 milioi turista eta nazionalen 92 milioi bidaia galdu zituen, eta 110.000 milioi euro baino gehiago ez zituen ordaindu 2019arekin alderatuta.

FITUR 2022 ohiko datetara itzuliko da, urtarrilaren 19tik 23ra, eta zuzendariak aro goiztiarrean ohikoak ziren zifrekin bat etortzea espero du. 2020an, azokak 255.000 bisitari izan zituen (horietatik 150.000 profesionalak), 165 herrialdetako 11.000 enpresa baino gehiagorekin.

Egilea Andoni Beitia