Espainiako Kongresuko Ogasun Batzordeak PdeCATen zuzenketa onartu du, PP, Vox eta ERCren babesarekin, isuriak neurtzeko Europar Batasuneko araudi berria indarrean jartzearen ondorioz urtarrilean izan zen autoen matrikulazioen gaineko zergaren igoera iraultzeko. Gogoratuko dugunez, autoen modelo bera garestiagoa da aurten iazko ekitaldian baino, CO2 emisioak neurtzeko sistema aldatu egin baita, eta garestitze horrek autoen salmentak hondoratzen laguntzen du Espainian, Europako batez bestekoaren gainetik.

Zuzenketa iruzur fiskalari aurre egiteko eta aurre egiteko neurrien Legean sartu da, Ogasun Batzordeak atzo onartu zuen legegintza-eskumen osoarekin, eta Senatuaren tramitea oraindik igaro behar du indarrean sartu aurretik.

Zuzenketarekin zuzenketa tekniko bat egiten da karbono dioxidoaren (CO2) emisio-tarteei dagokienez. Tarte horiei zergaren mota desberdinak aplikatzen zaizkie, Europar Batasunak (EB) ezarritako neurketa-sistema berrira egokitzeko, eta, beraz, 2020an auto beraren tributazioa aldatu gabe mantentzen da.

Ferran Bel PdeCateko bozeramaileak prentsaurrekoan azaldu duenez, zerga ekainaren amaiera baino lehen aldatzea espero du, legea Senatutik igaro ostean; izan ere, gehiengo batek legez besteko proposamen bat aurrera atera zuen urtarrilean, eta, beraz, orain “botoa errepikatu” ahal izango da.

Urte erdi honetan zerga hori ordaindu dutenei ez zaiela itzulketarik egingo esan du Belek, baina uda honetatik aurrera karga fiskal hori saihestuko dela esan du, eta “ibilgailu berarentzako” iragan abenduaren 31ra arteko karga bera dela gogorarazi du.

Urtarrilean sartu zen indarrean EBn ibilgailuen WLTP kontsumoaren eta emisioen homologazio-ziklo berria. Ziklo hori gidatzeko proba errealago batean oinarritzen da (aurreko NEDCren aldean, ez da hain zorrotza), eta, horren ondorioz, matrikulazio-zerga ezartzeko kontuan hartzen diren CO2 emisioak igo egin dira ( % 0 120 g-raino, % 4,75 120 g-tik gorakoentzat eta % 160 baino gutxiagokoentzat, % 9,75 200 g-raino eta % 14,75 200 g-raino).

PdeCaten proposamenak 144 g-ra igotzen ditu 0 motako isurketak, 192 g-ra arte zergapetutako isuriak % 4,75era, 240 g-ra zergapetutakoak % 9,75era eta 240 g-tik aurrera % 14,75eko karga daramatenak. Batez beste, neurri berriek % 20 igo dituzte isurketak, eta horrek prezioen igoera ekarri du. 2020an, autoen % 70ek ez zuen matrikulazio-zerga ordaintzen, eta aurten % 35ek soilik.

Egilea Andoni Beitia