RENFEk atzo iragarri zuenez, Talgori esleitu zioten abiadura handiko trenen 40 buru eragile erosteko kontratua, 281,5 milioi euroko zenbatekoarekin. Kontratu horrek Talgo enpresari lehen esleipena egitea dakar, RENFEk 2019an abian jarritako flota berritzeko planaren barruan, 3.500 milioi euroko lizitazioekin, CAF eta Alstom eta Stadler enpresei eskaerak formalizatuta.

Hain zuzen ere, Renfek 40 buru motor erosten dizkio Talgori, eta horri esker AVE trenak sortu ahal izango ditu, RENFEren 107 serieko auto transformatuekin. Esleitutako kontratuak bi lote ditu. Lehenengoa 26 buru motorren hornidura eta mantentze integralari buruzkoa da, baita auto eraldatuen konposizioekin integratzeari eta akoplatzeari buruzkoa ere, gehienez 330 km/h-ko abiadura duten AVE trenak eratzeko, 14 tren-makina gehigarri erosteko aukerarekin. Bigarren lotea eraldatutako autoen 13 konposizioen mantentze integralari buruzkoa da, sei osagarritarako aukerarekin.

Orain arte, Talgok – Ribabellosan du ekoizpen-zentroetako bat – Ez zuen RENFEk 2019an abian jarritako Berritze Planaren lizitazioetan parte hartu. Plan horrek 3.500 milioi euroko esleipenak aurreikusten ditu guztira, eta 52.000 enplegu berri sortuko ditu, konpainiaren arabera. Lehen lizitazioa Gipuzkoako CAFek egin zuen, 258 milioi euroren truke, zabalera metrikoko 31 tren eta sei tren alpetar hornitzeko eta tren-flota 15 urtez mantentzeko. Ondoren, Alstomek eta Stadlerrek gaitasun handiko 211 tren erosteko kontratua jaso zuten, 2.445 milioi euroren truke. Gainera, RENFEk distantzia ertaineko eta aldirietako 72 tren hibrido erosteko ditu, 1.300 milioi euroko zenbatekoarekin.

Talgo tituluek ondo hartu zuten RENFEren esleipenaren berri, eta % 3,19ko errebalorizazioarekin amaitu zuten lanaldia, eta urte hasieratik lortu zuten kotizazio handiena.

Egilea Andoni Beitia