Bombardierrek eta Alstomek osatutako partzuergoak Maya trenerako 42 tren hornitzeko kontratua eraman du, datozen urteetan Mexikok Yucatan penintsulan martxan jarri nahi duen megaproiektua. CAF gipuzkoarra zen esleipenerako beste hautagaia, Txinako eta Alemaniako Stadler enpresa eraikitzaileek jada galdu zuten lehia.

Sustapen Funts Nazionala Mexikoko Turismoari (Fonatur) esleitzen dion kontratua, 1.500 milioi euro ingurukoa, Franko-Kanadako partzuergora doa, azken orduetan Mexikoko hainbat iturri anonimok adierazi duten bezala. Bere aurreikuspenen arabera, hilaren hasieran lehiaketa publikoaren irekiera-aktan jaso zenez, Bombardier Transportation Mexico, Alstom Transport Mexico, Gami Ingeniería e Instalaciones, Construcción Urales eta Construcciones Urales Procesos Industriales enpresen eskaintza CAF México-Rubaurena (37 milioi) baino zertxobait merkeagoa zen.

Maya trenaren lehen probak 2023an egingo dituzte, eta 1.500 kilometroko ibilbidea egingo dute, Mexikoko Armadaren eta Acciona eta FCC enpresen artean, besteak beste, Chiapas, Tabasco, Campeche, Yucatan eta Quintana Roo estatuetan. RENFEk, DB Engineering & Consulting alemaniarraren eskutik, Tren Mayan parte hartzen du linea martxan jartzeko laguntza lanetan.

Bombardierrek eta Alstomek eraman duten kontratua, CRRC (Andres Manuel López Obrador Mexikoko presidentearengana jo zuen) eta CRCC txinatar erraldoiek erretiratu zuten lasterketa batean, eta unitateen eraikuntza, proba eta martxan jartzea aurreikusten du. Unitate horiek eskualdeetako nahiz distantzia luzeko zerbitzuetarako egokiak izan behar dute; 450 bidaiarirentzako edukiera izan behar dute, 160 kilometro orduko abiadura, eta prezipitazioak bezalako eraginak saihestu behar dira.

Horrelako lizitazioetan ohikoa den bezala, oinarrien artean irabazleak Mexikoko lurretan planta bat izatea zegoen. CAFek Mexikon du bere lantegi nagusia Amerikako kontinentean, 1992tik Huehuetoca hirian (DFtik iparraldera, gaur egun Manilako metrorako unitateetan lan egiten duena, Filipinetan), eta ordutik kontratu ugari lortu ditu. Azken hamarkadako eskaera nagusietako bat da, ia 700 milioiko balioa duen eskaera, 2014an hiriburuaren eta Tolucaren arteko hiriarteko trenarentzat.

Egilea Admin