Susperraldi ekonomikoa Espainiako Estatuko portuetara iristen ari da, apirilean salgaien trafikoa % 8,7 hazi ostean. Horri esker, lehen lauhilekoan trafiko guztia berreskuratu da, 2020ko aldi bera baino % 0,2 beherago baitago. Hobekuntza hori portu nagusi guztietara iritsi da, Bilbokoa izan ezik; izan ere, urtarriletik apirilera bitartean % 11,5eko beherakada izan du, eta Pasaiakoa, berriz, % 22,8koa, Almeriaren atzetik bigarren handiena, urtarriletik apirilera milioi bat tona baino gehiago mugitu duten kaien artean.

Estatuko interes orokorreko 46 portuek 45.458.749 tonako mugimenduarekin itxi zuten apirila, eta horrek % 8,7ko igoera ekarri zuen 2020ko apirilarekin alderatuta.

Francisco Toledo Estatuko Portuen presidentea pozik agertu da trafikoaren bilakaerarekin: “Pultsua berreskuratu dugu, eta hemendik aurrera gure portuen sendotasuna argiago ikusiko dugu”. 2021eko lehen lau hilabeteetako metatua 174.753.220 tonakoa izan zen, eta horrek 2020ko erregistroak ia berdintzea ekarri du (-% 0,2).

Euskal portuetan gurutze eta aurpegiak jarraitzen dute. Pasaia, 285.588 tona apirilean eta 1.118909 tona lauhilekoan, aurpegia da, eta Bilbo, 2,5 milioi tona hilabetean eta 10,1 milioi metatuta, gurutzea.

Bilboko portuak sistemaren gainerakoa suspertzen ari den egoeratik kanpo jarraitzen du. Azalpenak, nagusiki, Petronorren ekoizpen-jarduera eskasaren eragin negatiboan jartzen du arreta, murrizketen ondorioz erregai gutxi kontsumitzen delako, baina baita edukiontzien dinamismo txikiagoan ere.

Cosco txinatarrak kontrolatutako terminal bizkaitarrak zamaren grebaren ospean izandako ondorioak nabaritzen ditu, eta, zeharka, Suezko kanalaren blokeoa, itsasontzi bat isilaraztean. Horren ondorioz, apirilean kontainerren trafikoa % 5,9 baino ez zen hazi Bilbon, eta Estatuan, berriz, % 12.

Egilea Andoni Beitia