Aldaketak elektrizitatearen fakturazioan

Kontsumobidek gogorarazi du kontsumitzaileek ez dutela inolako izapiderik egin beharko asteartean, ekainaren 1ean, indarrean jarriko den fakturazio elektrikoaren aldaketen aurrean.

Aldaketa horren helburua kontsumoa eskari gutxien dagoen orduetara bideratzea da. Horrela, “Eskaera handiko uneetan gertatzen den garraio elektronikoko sarearen saturazioa saihestu nahi da”, Kontsumoko Euskal Institutuak azaldu duenez.

Ildo horretan, zehaztu du araudiaren aldaketak hiru aldi ezartzen dituela, bakoitza prezio bati lotuta, kontsumitzaileentzat: haraneko aldia ([aste eta jaiegun nazionalak eta lanegunak 00: 00etatik 08: 00etara), aldi laua (lanegunak 08: 00etatik 10: 00etara, 14: 00etatik 18: 00etara eta 14: 00etatik 24: 00etara) eta aldia 18: 00etatik 14: 00etara (18: 00etatik 14: 00etara).

Haranaldia eskaera txikieneko uneei dagokie, eta, beraz, elektrizitatea merkeagoa izango da. Lanaldiko prezioa tartekoa izango da, eta Puntako aldia, berriz, garestiagoa. Kontsumobidek esan duenez, “Agerikoa da etxeetan etengabeko kontsumo ELIKRIKOAK daudela, hala nola hozkailuak eta izozkailuak”, baina programatu daitezkeen beste kontsumo batzuk daudela gogorarazi du.

Beste aldaketa nabarmen bat bi potentzia-aldi ezartzea da: punta, lanegunetan, 08: 00etatik 00: 00etara; eta harana, lanegunetan, 00: 00etatik 08: 00etara eta [astean zehar]. Aldi hori gomendagarria da ibilgailu elektrikoak, metagailuak eta abar kargatu behar dituzten kontsumitzaileentzat.
Kontsumoko Euskal Institutuak azaldu duenez, potentzia “elektrizitatea modu simulatuan kontsumitzeko gaitasuna da, eta aldi berean funtziona dezakegun aparatu kopurua zehazten du”.

Ekainaren 1eko aldaketaren ondoren, kontsumitzaileek bi potentzia berdin izango dituzte kontratatuta, aldi bakoitzeko bat, baina potentzia desberdin bat kontratatu ahal izango dute aldi baterako. Hau da, potentzia gehiago kontratatu ahal izango dute haranerako. Nolanahi ere, kontratatutako bi potentzietako bat ere ezingo da izan instalatzeko aukera ematen duena baino handiagoa. Salbuespen gisa, eta urtebeteko epean, bi potentzia-aldaketa ere egin ahal izango dira.

Azkenik, ohiko kontsumoaren kasuan, Kontsumobidek gomendatu du horiek doitzea, kontsumo handiagoa eta [zehatza lortzeko. Edozein zalantza izanez gero, merkaturatzaile elektronikoarekin harremanetan jartzea gomendatzen da.