Tabernek eta jatetxeek esperimentu bat hasi dute, produktuengatik kobratzen dutena eskaeraren arabera aldatzeko. Mugimendu hori, oraingoz hasiberria, ostalaritzan jada agertzen den eraldaketaren izebergaren punta besterik ez da.

Hotel bateko logela erreserbatzea garestiagoa da asteburuan, eta hegazkin-txartel bat ateratzea ez da berdin kostatzen abuztuan eta urrian, taberna eta jatetxeetan prezioak eskariaren arabera aldatzeko apustua egiten hasten dira. Kafe batengatik gehiago ordaintzea larunbat batean astelehen batean baino? Onartu plater berak afalorduan baino kostu handiagoa duela bazkarian baino? Eta deskontuak eskaini mahaia ordu erdiz bakarrik okupatzen duenari, bazkaltzeko bi ordu beharko dituen familiaren aurrean bulegora itzuli behar duelako?

Oraingoz, mugimendu hasiberria da, baina sektoreko iturriek baieztatu dutenez, antolatutako sukaldaritza-talde handiek eredua testatzeko interesa agertu zuten, banaketa-plataforma digitalek dagoeneko egiten dituzte frogak, eta gaur egun zenbait lokaletan proiektu pilotuak martxan daude.

Prezio dinamikoak esaten zaienak, ostalaritzaren alorrean jada agertzen ari den benetako iraultzaren izozmendiaren punta baino ez dira, digitalizazioan hobetzeko tarte handia duen sektore bat, eta, kovidaren pandemiaren ondoren, sakonera aldatzera behartuta dagoena.

Izan ere, karta digitalen gorakada da – QR kode baten bidez funtzionatzen dute – Prezioak aldatzeko gakoetako bat; izan ere, estrategia horren atzean algoritmoak ezkutatzen dira, mahaien okupazioaren arabera ekintza mota horiek aktibatzeko unerik onena zein den kalkulatzeko.

Lehen PROBAK 80ko hamarkadan hasi ziren hegazkin konpainiekin. Ondoren, hotelak eta autoen alokairua izan ziren, eta 2010era arte egonkortu zen, boom bat hasi zen arte, eta parke tematikoetatik Uber bezalako mugikortasun enpresetara aplikatu zuten “, azaldu du Javier Espinosa Dynameaten sortzaileetako batek, taberna eta jatetxeei prezio dinamikoetan aholkuak ematen espezializatutako enpresak.

Arzábal jatetxe-taldea izan zen lehena, Madrilen hainbat lokal izan baitzituen, eta 2020an bezeroaren erantzuna – Kezkagarriena “kontrako erreakzioa” baita – Eta errentagarritasunaren hazkundea aztertu zituzten.

“Bere kasuan, % 30eko mozkin gehigarria sortzea lortzen dugu”, esan du Espinosak, eta ezartzen duten tresna informatikoa ez dela soilik tike ertaina hobetzeko, jatetxearentzat errentagarritasun handiagoa lortzeko baizik. “Askotan, menuan eskaintzen diren plateren mixean aldaketak eginez lortzen da”, zehaztu du. Adibidez, produktu bat prezioz jaistea egunaren amaieran stocka saihesteko, edo puntako orduetan sukaldean gutxiago prestatzea eskatzen duten platerak sustatzea, eskaerak azkar atera daitezen eta mahaiak txandakatu daitezen errazteko.

Dynameatek diseinatutako softwareak aldaketak planteatzen ditu, prezioetan ez ezik, menuen konposizioan ere, Adimen artifizialaren bidez, kartak “fluktea” izan dezan, nahiz eta azken hitza “jatetxeak beti duen”.

Oraingoz, Arzabalez gain, etxera bidaltzeko pilotu batean lan egiten dute, euren sistema La Ancha edo Paraguas bezalako taldeekin probatzen dute, eta McDonald ‘s edo Alsea (Vips, Domino’ s eta Foster ‘s Hollywood taldeen jabea) bezalako erraldoiekin hitz egiten dute.

ARRANQUE PUNTUA “une egokia da” tabernek eta jatetxeek prezio dinamikoak har ditzaten, eta Patricia Fernández, Aecoc kontsumo handiko sektoreko patronaleko ostalaritzako arduradunak, berriz, datuen kudeaketa jarri du fokuaren azpian.

“Estrategia hau ezartzeko datuak behar dituzu, pandemiaren aurretik hutsune handia daturik ez zegoela zen. Aireko mundua eta hotela duela urte asko iritsi ziren on linera, baina kartan sartzeko QR kode bat eskaneatu zenean, ia zientzia fikzioa zen COVID-19aren aurretik “, gogoratu du Patricia Fernandezek.

Bere ustez, mugimendu horrek garrantzi handiagoa izango du janaria etxera bidaltzeko segmentuan eta karta digitaleko kontzeptuetan “edo menu bat behar ez den lekuetan”, hala nola aireportuetan, errepideko jatetxeetan edo janari lasterreko kateetan.

Fernandezen esanetan, Espainiako sektoreko hiru enpresa handi prestatzen ari dira pausoa emateko, eta azpimarratu du prezio aldakorrak bilakaera bat direla (batez ere, teknologikoa), baina ez % 100eko berritasuna; izan ere, bezeroa terrazan kontsumitzeagatik gehigarri bat ordaintzera ohituta dago, eta ohikoak dira deskontuak dituzten fidelizazio-txartelak. “Duela urte batzuk Mallorcan bazen jatetxe bat plus bat kobratzen zuena, jartzen zintuen mahaiak itsasoari begira ote zegoen kontuan hartuta.

Egilea Admin